valg af isolering til skråvæg

hejsa, jeg har tænktmig at fjerne skunken og åbne til kip i mit nye hus. har besluttet mig at isolere med 250 mm mineraluld i skråvægen. hvor der først ligges 200 mm derefter dampspærre og så 50x50 mm forskalling og isolering der imellem, så der kan laves el uden at skulle til at perforere dampspærren.

jeg har kigget lidt på de forskellige produker på markedet, og umidbart ser det ud til at det nemmeste er flex batts. men de er også dyrest. man kan få rullebatts noget billigere, men hvordan holder man det mellem spærrene indtil der kommer dampspær og forskalling på ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forslag. Træk en tynd ståltråd vandret mellem spærene i passende afstand. Tidligere var der faktisk krav om at isolering i skunkvæge skulle holdes fast med en såkaldt glødetåd for at holde på isoleringen i tilfælde af brand.
Slå nogle små søm på siden af spærene som du kan binde/stramme tråden op på.

 

Er det ikke et krav ,at det skal være uglødet tråd man bruger.
Det er nok det nemmeste for dig at sætte to rækker ståltråd på, og isolere hele vejen hen. og to rækker ståltråd mere osv. Så er der god plads til at få isoleringen ned ovenfra.
Jeg syntes også det er fornuftigt af dig, at vælge flexibatts fra rockwool. Det er nemt at tilpasse og for den uprøvede giver det klart den bedste resultat.
Hold dig, for alt i verden fra billig glasuld isolering. Det er ikke til at arbejde med, og da slet ikke op af skrå vægge. Det er så blød som snot. Så hellere give noget mere for det andet.
mvh 666
Hmmm blødt som snot det lyder sq trælst. snakkede med en kammerart der er tømmer igår, han sagde det samme med tråden hen over men mente sagten man kunne bruge de billige rullebats. derefter dampspærre, 50x50 forskalling udenpå og så 50 mm flex bats mellem forskallingen så der også er plads til elarbejdet.
Citat fra 666

Er det ikke et krav ,at det skal være uglødet tråd man bruger.
Det er nok det nemmeste for dig at sætte to rækker ståltråd på, og isolere hele vejen hen. og to rækker ståltråd mere osv. Så er der god plads til at få isoleringen ned ovenfra.
Jeg syntes også det er fornuftigt af dig, at vælge flexibatts fra rockwool. Det er nemt at tilpasse og for den uprøvede giver det klart den bedste resultat.
Hold dig, for alt i verden fra billig glasuld isolering. Det er ikke til at arbejde med, og da slet ikke op af skrå vægge. Det er så blød som snot. Så hellere give noget mere for det andet.
mvh 666


Hvad med rockwool rullebats ? hvordan er de at arbejde med ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis