Ginge M80 plæneklipper vil ikke køre

Hej,


jeg har fået en gammel Ginge M80 af mine forældre, den har kørt fint i et stykke tid, men i dag ville den ikke mere.
Jeg kørte et kort stykke med den, og så gik den ud. Jeg startede den igen og kørte lidt mere - og så gik den ud..... dette gentog sig et par gange og nu vil den så slet ikke starte mere.
Motoren lader til at trække fint rundt, men den KAn bare ikke starte - jeg lod den stå i en lille time - tog tændrøret ud (det skal nok skiftes!) og rensede luftfilter og sager - samlede det hele igen og så startede den, men kørte kun 20 sekunder - og nu vil den ikke starte igen.
Motoren er en Briggs & Stratton "Easy Spin" 2HK

Er der nogen der kan komme med lidt hjælp ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv lige haft nøjagtigt samme problem. Selv om både tændrør, benzin og olie + luftfilter blev checker var der ikke noget at hente. Fandt så noget 2takst olie i skuret til aften og forsøgte at hælde noget på.
Efter 1-2 min. med mere røg end godt er, var den oppe og køre igen og fik endelig slået noget græs.
Det kedelige er at oliemåleren på maskinen viste at der var massere af olie på dyret, men åbenbart bare ikke nok:-)

//Beach
Hvis det er den gamle 'easy spin' er det sikkert platinerne og kondensatoren der skal skiftes!
Det kan også være tankventilationen i tank dækslet der ikke virker.
Når der suges benzin ud af tanken skal der luft ind istedet, derfor sidder der en ventil i tankdækslet. hvis denne ventil ikke ventilerer tanken så skabes der undertryk og motoren går ud, når den har stået lidt er trykket dulignet og maskinen kan starte igen hvorefter det hele gentager sig.
Dette problem er almindeligt og kan checkes ved at skrue tankdækslet af lige når maskinen går ud, hvis der er undertryk i tanken kan det tydeligt høres at der suges benzin ind i tanken.
Løsningen på problemet er et nyt tankdæksel.

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis