Størrelse på unidrain udløbshus

Hej

Jeg skal renovere mit badeværelse, og har valgt at bruge et unidrain linie afløb i brusenichen. Men problemet er at jeg ikke er sikker på hvilket udløbshus jeg skal vælge. Linie afløbet bliver 90 cm bredt (brusenichens bredde) skal jeg bruge dette udløbshus:

http://www.unidrain.dk/pages/19FC862E4ED1B8DCC125726700307C13.html


Eller skal jeg bruge dette:
http://www.unidrain.dk/pages/3BE08680AB48A15DC125726700310700.html

Det første kan tage 0,4 liter i sekundet, det andet kan tage 0,8 liter i sekundet. Det skal lige siges at der sidder en vandlås efter afløbet.

Nogen der vil dele ud af deres erfaringer med unidrain?

Mvh, Lars Olsen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg kender ikke unidrain,men jeg vil umiddelbart mene at 32mm vandret afløb er i underkanten for en brusekabine , der kommer nok en vvs er der kan fortælle dig hvad du skal bruge.

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jo mindre dimension, jo større risiko for tilstopning mv.
Da jeg lavede unidrain i brusenichen i efteråret, brugte jeg 50mm afgang, og ca en meter 50mm rør inden overgangsmuffen mellem de 50 og de 110mm kloakrør.
Hvorfor vil du bibeholde den gamle vandlås?
Du kan jo købe en lille vandlås (og trevlesi) der passer i unidrains afløbshus, hvilket gør det hele meget lettere at holde rent mv.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Hej Buch

Jeg har aldrig arbejdet med afløb før... Badeværelset ligger på 1 sal, og grunden til at jeg har kig på "det lille" afløb, er at jeg så skal hakke mindre beton op af gulvet for at få plads til det. Jeg havde tænkt mig at beholde den gamle vandlås, for at spare lidt håndøre ;-) Kan man evt. lave en overgang fra 32 mm studsen på afløbet til en større rør diameter hen til faldstammen? Så må der jo, alt andet lige, være lidt mindre risiko for tilstopning?

Mvh, Lars
Normalt er 32 mm gængs mål, og det fungerer fint og kan rigeligt tage vandet fra en enkelt bruser, hvis du derimod har en af de moderne brusekabiner med fodskyl, sideskyl, hovedbruser, så kan det godt være, at det er lige til øllet.

Men som du selv nævner så er der intet i vejen for at gå op i størrelse hen til faldstammen, men det burde ikke være nødvendigt, sør hellere for at du for det rigtige fald på afløbsrøret

Venlig hilsen

Klaus
Hej Klaus

Tak for dit svar. Det er bare en almindelig håndbruser, så der burde ikke være noget at bekymre sig om. Det var rart at få bekræftet :-)

/Lars
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis