Bygge ny karm til port

Har endelig fået købt mig en fin ledhejseport.
Jeg skal dog lige justere lidt på porthullet, før den passer helt til porten wink
Men hvad skal jeg bygge den nye ramme af ? Bare alm. reglar ?
Mit problem er nemlig jeg skal have min 125 mm ind mod muren. Kan man bare skrue 3x reglar sammen, og så tilsidst en lang karmskrue igennem det hele, så den går ind i murværket ?
Billede af eksisterende port:
http://badsector.dk/view_photo.php?set_albumName=garage&id=DSC01808
http://badsector.dk/view_photo.php?set_albumName=garage&id=DSC01806

Stykket der er rockwool i, skal også laves en smule mindre, dette er dog intet problem.
Men hvordan nede ved cementen ? Skal der lægges noget "pap" så fugt fra underlag ikke trænger op ? Hvis ja, hvordan skal jeg så skrue den nederste reglar fast i gulvet ?
Skal der vindpap yderst under min træbeklædning ? Er klar over der så kommer rockwool, dampspærre og beklædning indvendig.
Billede:
http://badsector.dk/view_photo.php?set_albumName=garage&id=DSC01815

Det er mange spørgsmål wink Men håber det går her i varmen wink
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja - nu er din garage jo af sten og ikke træ som den jeg satte en ledhejseport i i påsken. Der brugte jeg 13 x 6 (så vidt jeg husker), men disse havde også en funktion i at de skulle holde taget. Du kan evt. se et billede her:
www.andreaskaup.dk/upload/garage.jpg
Umiddelbart vil jeg tro at et par reglar skulle være ok.
Nede ved cementen kan du bruge et kraftigt vinkelbeslag, og så montere nogle kraftige murplugs i cementen. Jeg fik i øvrigt en hel masse af disse medleveret til porten, men det var ikke så brugbart i en trægarage.

Læg noget tagpap mellem nederste lægte og cement - så holder det lidt længere. Havde ikke lige noget selv, så jeg brugte en asfaltstrimmel til tagreperation.
Mht. vindpap, så skal det på før dine brædder - her havde jeg heller ikke fået købt noget, men garagen er alligevel tilpas ventilleret, så det gør ikke noget ;-) Den skal heller ikke isoleres.
God arbejdslyst
Mvh. Akaup.
Super, tak for svar.
Har i dag købt en stak 45*95, så nu skal de bare grundes og males wink
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvor vigtig er vindpappet egentlig ? Der kommer en træplade på i et stykke yderst.

Såvidt jeg kan læse mig til, er pappet kun med til at det ikke kan blæse ind, og holde lidt på den varme der er i isoleringen ?
Jeg planlægger dog at isolere helt op, altså så alt luft mellem yder og inderbeklædning er fyldt med isolering. Vil det være noget skidt ?
Citat fra Fidolinux

Hvor vigtig er vindpappet egentlig ? Der kommer en træplade på i et stykke yderst.


Må nok lige tilstå, at dette ikke her min hovedområde - men *gætter* på at det ikke har den store virkning, hvis det alligevel er en træplade der kommer på. Grunden til at jeg skulle ha' brugt det er, at beklædningen på garagefronten jeg monterede var eternitbrædder lagt på klink. Skulle der isolering op vil virkningen være begrænset af den vind/fugt, der kan komme ind mellem sprækkerne. Just my 0.50$ biggrin
Mvh. Akaup.
Konstruktionen bør være: (fra yderst til inderst)

- udvendig beklædning
- Trykimp. afstandslister
- vindpap
- isolering
- (dampspærre hvis der opvarmes stor set konstant)
- indvending beklædning

Vindpappet fungerer egentlig som ydervæg - beklædningen yderst er klimaskærm, og skal ventileres på bagsiden

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Nogen der evt har link til hvordan det i så fald skal monteres ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også