Puch Maxi justering

Hejsa gutter!
Nu har jeg fået taget plumben på min maxi.
Den starter rigtigt godt, og står fint i tomgang, men så er det vidst også sagt sad
Ligeså snart jeg gir den gas så dør den, men man kan med lidt overtalelse med chokeren få den lidt op i fart, men den går bare ikke godt.
Jeg har selfølgelig som det grudlæggende prøvet at skifte dysen til en større.
Da det er en firkantet Bing 12mm der sidder på den, er std dyse #44. Jeg har prøvet med flg dyser: #44, #48, #52, #58, #64, #70. INGEN af dem fungerer ordentligt på dyret, og det er meget begrænset hvad der sker når jeg skruer på luftskruen, uanset hvilken dyse der sidder i.
Ja mit spørgsmål kommer vidst af sig selv smile :
Hvad kan jeg gøre???
Jeg har læst mig frem til at nålens indstilling i karburatoren kun skal ændres hvis man har problemer i starten, men ikke ved topfart. Men er det noget jeg skal prøve at rode med? Og skal den op eller ned for at give mere benzin? For det må da være det der er galt, når jeg kan få den lidt op i fart med choker...

Come on Puch gutter, giv mig lige et råd eller to med på vejen :p

P.S. Det skal lige siges at alle pakninger, stempel og stempelringe er helt nye, og den lyder ikke utæt nogen steder fra...
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den dør når du lukker op for gassen så får den for lidt benzin.. eller sagt på en anden måde.. for meget luft i forhold til benzinen.
Kan også være en utæthed der giver falsk luft når den virkelig suger.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det har jeg forstået.. Hvis du giver gas, den dør og tændrør ikke er vådt så er du helt sikker på den får for lidt benzin.
Årsagen må du så lede efter. Nye pakninger kan også sættes så de er utætte, evt med noget møg ved pakiningen.
Ellers er det større dysser du skal have fat på... Ved ikke hvilke nummer, det er over 30 år siden jeg har rodet med knallert. Den gang satte vi en justerbare strålespids i.
Prøv evt. at sætte nålen 1 hak op og se hvad der sker.
Kan den have så snavset et benzinfilter at den ikke kan suge nok til sådan en tuning?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er meget svært at sige, men benzinfilter er det ikke, for der er slet ingen på.
Synes jeg har været meget omhyggelig med at rengøre det hele ved montering, og jeg har prøvet at rykke nålen en tak ned, da jeg har fået at vide det skulle give mere benzin...
har i prøvet med KN filter.!
eller powerfilter.!
ellers skal indsugning have en vist modstand.
når motoren hyler i omdreninger.
jeg håber ikke at stellet vågger og flekser i høje fart.???wink
Annonce
Sidder der ikke et filter i karburatoren? lige der hvor benzin slangen skal sidde? Der skulle vist være sådan et rundt dæksel.


 

Jo det kan man vel egentligt godt kalde et filter, men hele karburatoren har været skildt ad og er blevet renset uden det hjalp noget...
Ja så ved jeg det ikke? hvad sker der hvis du piller filteret af og sætter en hånd for, så den kun får helt lidt luft?


 

Ps. nu vi snakker om den firkantede karburator, kunne du så ikke fortælle mig hvad der sidder hvor. Jeg har en tomgangsskrue, men så er der to huller ved siden af som jeg ikke ved hvad er. den ene må jo være luftskruen, men hvad med den anden?


 

Så trækker den lidt, men det har ikke den store betydning, og jeg skal rykke lidt rundt med hånden for at mindske og give mere luft, for at den går nogenlunde. Det er ca samme effekt som jeg har ved at bruge chokeren...
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis