Materialer til renovering af hus

Hej alle sammen!

Min kæreste og jeg er lige ved at have købt et hus, som vi skal igang med at sætte i stand. Den nuværende ejer er kørt sur i renoveringen, så nogle steder kan vi fortsætte, hvor han ikke er nået videre, andre steder skal vi starte helt fra bunden.

Vi skal starte med at skifte alle vinduer samt yderdøre og eventuelt garageporten. Hvilke producenter kan anbefales til levering af vinduer? Jeg har kig på www.bedst-billigst.dk, som jeg synes ser fornuftigt ud - er der nogen, der har erfaringer med dem?

Derudover skal vi have fat i en hel del materialer, og mit spørgsmål er nu, hvordan jeg klarer dette billigst. Jeg ved ikke, om der er en netbutik, hvor man kan købe alt til rimelige priser, eller om det er ligeså billigt at gå i Silvan, Bauhaus, XL Byg el.lign. og få en aftale med dem - evt. med lidt rabat?

De store poster på budgettet er:
- Gipsplader til samtlige lofter (inkl. skruer, spartelmasse m.v.)
- Ny gulve overalt (vi regner med noget matlakeret hvid ege-parket)
- Spartelmasse og glasfilt til alle vægge

Jeg har tidliger arbejdet med Flüggers sandspartelmasse, som jeg synes er dejlig nem at bruge. Jeg regner desuden med maling fra Flügger, som også plejer at være god kvalitet.

Derudover skal vi skifte køkken og bryggers. Jeg har tidligere monteret et Kvik-køkken, som jeg var rigtig glad for. Jeg overvejer dog denne gang at besøge IKEA, for at se om de kan levere det lidt billigere.

Ud over ovenstående vil vi meget gerne skifte alle kontakter i hele huset. Kan jeg mon bare skifte selve "tryk-dimsen", eller skal jeg skifte dåser i væg m.v.? Så tror jeg nemlig ikke jeg kan overskue det... Vi vil endvidere gerne montere indbygningsspot i gangen. Kan jeg selv det? Kan man få nogen, som er lige til at sætte op, og hvor man ikke skal tænke for meget på faren ved indbygning m.v.? Hvor købes disse billigst?

Til sidst skal vi så pludselig have anskaffet os noget haveudstyr - i første omgang bare en plæneklipper samt et bord og nogle havestole. Næste år skal vi så igang med at lægge terrasse, bede m.v.

Jeg ved ikke, om det vil være billigst at gå i Silvan og få det hele - jeg vil naturligvis gerne spare så mange penge som muligt, men jeg gider heller ikke bruge timer for at surfe nettet tyndt for gode tilbud, og skal man købe store ting mange steder, så kommer der hurtigt en del på i fragt.

Jaja - mange spørgsmål, men det er også et stort projekt, som vi glæder os til at komme igang med!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min "lille" erfaring, (har kun haft hus 1år nu) er at de net byggeshops IKKE er billigere, end et alm. bygge marked + der som regel også skal betales fragt oven i.

Det vi har gjort ved de større rennoveringer, er at samle så meget som muligt af det vi kan forudsige, vi skal bruge på en liste og så gå i 3 forskellige byggemarkeder og be om at få et skrifteligt tilbud, og så lige snakke med dem og lige lufte at det skal være de RIGTIGE GODE priser.
Ps de tilbud man får, gælder som regel kun 30dage.
Jeg har lige købt nogle Wavin kloakrør via netbutik. Det er undertiden til 25% af den officielle pris. Jeg nævner specifikt dette, idet der her er tale om samme vare, uanset, hvor du køber den.

Du skal dog passe på fragten, som Chr-HJ henviser til. Den kan godt spolere mindre handler, men også i den situation, kan du gå i flæsket på disse netbutikker.

Den frækkere metode, er at vise priser fra Jem og Fusk, netbutikker og andre, til din tømmerhandel og spørge til om de kan matche de viste priser. Det kan de som hovedregel.

Det dummeste du kan gøre, er bevidstløst, bare at bestille varer, uden at undersøge markedet først, men det tager en hulens masse tid.
Det er slet ikke godt nok at få det sædvanlige 10% kort, som alle får, bare de spørger.

Mht. maling, så prøv lige Harald Nyborgs eller Jem & Fusks bedre kvaliteter. Det har overrasket mig meget positivt, men jeg godt, at det er lidt fy, da det er lidt moderne at hade disse to institutioner, hvor alle alligevel handler. :-)

Jeg har selv et stort Kvikkøkken, som vi er tilfredse med, men i dag ville jeg bestemt kigge i Ikea, som min nabo lige har installeret. Det ser glimrende ud og har mange fikse detaljer.

Mit vage indtryk er at man kun skal købe knaldtilbud i Silvan og Bauhaus. Køber man kritiktløst alt sådanne sørgelige steder, køber man for dyrt. Søgeligt fordi de angiver at være hjælpsomme, men hjælpen er efter mine erfaringer slet ikke bedre end hos J&F og HN samt netbutikker.

Skal du have seriøst råd, skal du henvende dig ved producenten af f.eks. gipsplader, vandtætningsmidler, isolering, døre/vinduer osv osv. Deres hjemmesider indeholder ofte forbløffende mange gode informationer.
Forstår du så alligevel ikke infornationerne, kan man ofte med held ringe direkte til disse producenter, og få det forklaret, specielt når man har læst på lektien først.

Men væn dig til at bruge MEGEN tid på Nettet. Det lønner sig i rigt mål. Det er svært at tjene så mange penge ved ærligt og slidsomt arbejde! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Som der bliver sagt få en pris på din tømmerhandel på alt det du skal bruge. Husk nu og fortæl hvor meget dit budget er på når du har fået dit tilbud. Så er de klar over at der er flere penge og hente for dem og du vil stadig få noget rabat. Undgå silvan bauhaus og jem & fix, det tager alt for lang tid at gøre sine indkøb der. Men det er bare mine erfaringer

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

nu står jeg selv i et byggemarked , og jeg kan kun sige det samme , få et tilbud hos dine lokale byggemarkeder , og undgå jem og fix , bauhaus og des lige find det sted hvor du får den bedste service , og der hvor de kan hjælpe dig med at finde den rigtige løsning til dig , der finder du oz de bedste materialer , der er nemlig meget forskel på hvordan træet er , om det er skævt , hvilken imprægnering det har fået og så videre
xl byg er foreksempel et fint sted at starte ( jeg er hos en anden fri trælast)
så ingen reklame bare et råd gamle firmarer er også fine for hvis de tager røven på folk så holder de ikke så længe
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Der ligger en god trælast i Grejs. Den hedder Spar 3 og kan også findes på nettet. http://www.spar3.dk/Vejle/vejle.htm

Jeg har gjort et par gode handler derude.
Ellers bruger jeg XL. Jeg går gerne ind i proff-afdelingen, men de er nu alle rimelig gode til rådgivning.

Ved større projekter samler jeg en liste over de ting jeg skal bruge. Derefter tager jeg derned og siger at jeg skal have en god pris.

Sidste gang havde jeg surfet nettet tyndt i min søgen. Jeg skulle have nogle materialer med det samme, så jeg kørte i XL. Og da jeg var der forklarede jeg ham sagen. Efter at have lagt tallene sammen, kunne det slet ikke svare sig at køre andre steder hen!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Tusind tak for jeres feedback.

Jeg overvejer lige Bedst & Billigst en gang mere, før jeg bestiller vinduer for 50.000 kr. derfra. Det ser jo ikke så godt ud med de historier, der har været fremme herinde.

Jeg prøver samtidig at finde en trælast i nærheden af huset (der ligger i Låsby - der ligger vist en XL Byg i Ry nogle kilometer derfra). Så må vi høre hvad de siger.

Tak for hjælpen indtil videre!
Når du bor i det pastorat, kan det måske svare sig at kigge ned til Gantrup Byggemarked.

Stort udvalg i alt muligt - også vinduer og døre.

Og frem for alt SUPER god service - spørg efter Per eller John

/lassemor

......Giraffer er smukke.......
Ville personligt ikke turde bestille alle mine vinduer på nettet. Få en konsulent ud og kigge på det gerne fra flere firmaer. Så er det dem der tager målene og deres problem når de ikke passer i hullet eller er for små. Og der er helt sikkert flere trælaster omkring ry end lige xl byg

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også