Hvor køber jeg vindueskarm i sort marmor?

Jeg har brug for en vindueskarm i sort marmor - mål ca. 140 x 35 x 2 cm.

Er der nogen der ved, hvor jeg kan købe sådan en?

Huset er fra 1934 og der er sort marmor bundkarme på alle vinduer undtagen det ene. Vi vil gerne bevare det originale look og have ensartede bundkarme.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har set granit hos Silvan, de kan sikkert også ligge inde med marmor på enkelte lokationer. Alternativt, så gå til en stenhugger.
Går det helt galt, så skriv igen, jeg har ihvertfald to liggende i den størrelse (skal lige måle bredden, men mener de er 30-40 cm) som jeg har skiftet ud.
Prøv www.bordpladen.dk. God hjemmeside med konkurrencedygtige priser. Har selv brugt dem et par gange, bl.a. til vindueskarme o.l.

Mvh.
Mugge
Jeg har netop købt en bundplade til mit vindue hos Jem og Fix - 140 x 35 x 2 cm. Sort poleret granit.

Do It Yourself
Du kan også tage en tur til CC i vejle og kigge på noget - de har det hele.

Men de sælger ikke direkte til private, så du skal have alle relevante oplysninger på det stykke marmor (type, nummer, navn osv), du gerne vil have og så få din lokale trælast til at bestille det hjem til dig.

Til gengæld har du selv valgt præcis det, som du gerne vil have.

/lassemor

......Giraffer er smukke.......
Annonce
Tak for hjælpen.

Jeg bor i Århus og kiggede forbi Vesterbro Stenhuggeri, som det blev anbefalet. De sendte mig ud til et firma i nordbyen, der hedder Stenex, som har udstilling af diverse sten - mange lækre fliser og sten i øvrigt -smile

Sælgeren spottede sig frem til, at vi skulle have en poleret granit/marmor, der hedder Belgisk marmor (eller "pierre bleu") - for det blev meget brugt i 30-40'erne.

Vi fik en pris på ca. 2.000 incl. moms for en plade - og 15 dages leveringstid.

Fin service fra Stenex, og vi glæder os til at smække pladen op i vinduet smile
Citat fra Karin7

Jeg har brug for en vindueskarm i sort marmor - mål ca. 140 x 35 x 2 cm.

Er der nogen der ved, hvor jeg kan købe sådan en?

Huset er fra 1934 og der er sort marmor bundkarme på alle vinduer undtagen det ene. Vi vil gerne bevare det originale look og have ensartede bundkarme.


du kan prøve at kontakte noget der hedder diapol.eu og så er de ret billige
Skal det laves på mål skulle Diapol.dk være de billigste jf. Rabatten på DR1.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis