Hvordan ved man om benzinpumpen virker?

Hvordan ved man om benzinpumpen virker/er defekt?

Jeg har prøvet at tag "OUT" slangen af: der kommer benzin hvis jeg pumper med bolden, men der kommer ikke noget benzin når jeg bare prøver at starte motoren.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der sidder en lille pumpe på motoren, som skal suge fra tanken når motoren er startet. bolden er kun til at starte på. der er et filter som kan renses.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs

Jeg er med på hvor pumpen er, men ved ikke om den virker.
Der er benzin i glas/filter og der kommer benzin ud af pumpen når jeg bruger bolden, men hvis jeg prøver at starte motor kommer der ikke noget benzin ud af pumpen. (Slange er afmonteret fra karburatoren for at se om der kommer benzin)

Hvis jeg "putter" lidt benzin direkte i karburatoren starter motoren men går ud igen efter ca. 30 sek.
Hvad mener du med putte ? , karburator skal fyldes op med bolden, til den bliver hård. Når motoren er i gang skal pumpen ta' over. Måske kan du montere en gennemsigtig slange fra pumpe til karburator. start op og se om der kommer benzin, hvis ikke så skal pumpen rep./udskiftes .

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Putte = Sprøjte med en kanyle

Jeg vil prøve med gennemsigtig slange og ser hvad der sker.
Jeg prøvet med en gennemsigtig slange og kunne se at der ikke kom noget benzin i gemmen pumpen.
Har nu fået en ny pumpe og motoren er nu OK :-)
Annonce
Hej jesb.
Dejligt at du afsluttede tråden, alt for mange glemmer dette.
Mvh autoole

Hej

Jeg har også et problem med benzin tilførelsen fra tank til motor,det er en Yamaha 60hk 2takt fra 1983 gemmenrenoveret/serviceret 2007 men når jeg lukker op for poweren og planer hen over vandet går motoren ud i split sekundt og i gang igen men det giver selfølgelige et ordentligt ryk i båden når den bare stopper brat,ikke den morsomste oplevelse 

Jeg læser at Lynæs her i tråden skriver:(der sidder en lille pumpe på motoren, som skal suge fra tanken når motoren er startet. bolden er kun til at starte på. der er et filter som kan renses)

Er det også det jeg e.v.t skal have renset m.m  for det er med 90% sikkerhed ikke være andet en for lidt benzin til motoren fra tanken der er årsag til mit problem,ide motoren ellers køre perfekt.

Håber i kan hjælpe

I dit tilfælde ville jeg sige at der er mindst 90% sandsynlighed for at det ikke er benzinmangel, men en dårlig forbindelse eller en defekt ledning, prøv at tjekke ledningerne på startkontakt, samt samlestik. Gi' det en gang kontaktrens efterfulgt af en korrosionsbeskyttelse. Tjek også om en ledning inde i kassen evt. har fået slidt isoleringen igennem. Det eneste, som kunne ha' brændstofrelation er, hvis du har vand i din benzin. En så kortvarig fejl, kan næsten altid henføres til det elektriske.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg er overbevist om at Lynæs her ret der... Prøv evt. at starte motoren uden dæksel på, i mørke. Hvis du er heldig kan du se hvor der evt. springer en lille gnist.
Jeg har oplevet det samme hvor det var nok at skifte mine tændrør.. Men tror det ikke i dette tilfælde.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej

Jeg vil prøve at tjekke ledninger samlinger m.m som skrevt står har ellers givet ledninger vd40 skal prøve med kontaktrens som du skriver lynæs , men noget som undre mig,hvorfor afbryder motoren kun ved høj hastighed??? der er ingen problemer når jeg køre i moterat tempo??

Ellers tak for hjælpen

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis