Hvordan ved man om benzinpumpen virker?

Hvordan ved man om benzinpumpen virker/er defekt?

Jeg har prøvet at tag "OUT" slangen af: der kommer benzin hvis jeg pumper med bolden, men der kommer ikke noget benzin når jeg bare prøver at starte motoren.
Hvordan ved man om benzinpumpen virker/er defekt?... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når du gi'e gas, drejer du samtidig tændingspladen, hvor tændingen sidder, for at stille tændingen højere
derved trækkes der i forskellige ledninger, her kunne fejlen godt ligge.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Hej igen!

Nu har jeg tjekket ledningerne på startkontakt, samt samlestik ikke noget at bemærke, heller ikke noget inde i kassen med evt. har fået slidt isoleringen igennem.

Skulle oprigtigt nok have målt alle mine ledninger  igemmen med et meter
Det eneste jeg ikke har tjekket er det du skriver lynæs:( Når du gi'e gas, drejer du samtidig tændingspladen, hvor tændingen sidder, for at stille tændingen højere
derved trækkes der i forskellige ledninger, her kunne fejlen godt ligge)

Jeg har prøvet at give fuld gas (ustartet motor) men ser ikke nogle ledninger rykke sig,ellers kikker jeg det forkerte sted????

Det skal også lige siges at nok går motoren ud i et split sek ind i mellem men den er også underlig når jeg går fra neutral og op i næsten fuld speed så virker det alså som om den ikke får skudt nok benz ind ligesom en gammel bil der skal op af bakke,og så kommer den eller op i fart,håber du/i forstår hvad jeg mener.

Ja så må det være en anden konstruktion, og det er så godt som umuligt at finde beskrivelser af Yamaha på nettet. Ved opstart har motoren jo en del at lave, mens den får det lettere når den begynder at plane.
Jeg stoppede som motormekaniker i ca. 1975, så der er sket en del, jeg ikke har fulgt med i. Men 3 betingelser skal altid være der. kompr./benzin/tænding. Men jeg vil mene at manglende benzin vil medføre lidt " hosten " før den stopper, mens manglende tænding stopper omg. En elektrisk periodisk fejl kan være svær at finde, er det før eller efter højspændingen ? Da tændingen ikke er akkumulatorafhængig, vil den eneste forbindelse til startnøglen være en stelforbindelse, som afbrydes når der sættes tænding til, derfor er der i princippet kun en ledning før højspænding, som kan drille. Derefter er der så tændingssystemet, sluttende med tændrørskablerne.
Jeg er bange for at, jeg ikke kan hjælpe dig yderligere.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Hej Lynæs!

Sorry jeg har været lidt længe om at skrive tilbage fra dit seneste indlæg(nu når  du/i er så rare at hjælpe mig)

Men det korte af det lang med min motor er at den ene cylenderen boks er gået sig en tur/ den havde åbentbart fået børnesygdommen allerede dengang. det nok var forklaringen på at min ureglmæssige motorgang fik skiftet den anden cylender sidste år,der sagde mekanikeren at den anden cylender muligvis nok også snart ville gå i stykker,han fik ret.........%¤&#"!&%¤

Skal se om jeg kan finde en e.v.t brugt eller billig cylender boks for jeg giver ikke 6000se kroner igen for en ny.........

Jeg har en bådsmekaniker som muligt vis kan trylle for mig,så nu for vi se.

Eller tak for hjælpen Lynæs/andre!!

Held og lykke med det.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis