Fiat Punto - erfaringer

Hej NG !

Vi har overvejet at investere vores surt sammensparede skillinger i en ca. 3
år gaml/60.000 Km. Fiat Punto.

1) Kan dette køb anbefales ?
2) Er en Punto anvendelig til transport at barnevogn/klapvogn (vi har ikke
fået barnet endnu og har derfor hverken barnevogn/klapvogn)

Alle seriøse kommentarer er velkomne ´- også anbefalinger af andre modeller
;-)

Henrik

Hej NG ! Vi har overvejet at investere vores surt... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg købte en Punto 1,2 SX 3dørs med soltag og 24.000 på bagen i december 2006. Den har ikke svigtet mig endnu. Forsædet knirker og der er småt med bagageplads. Men den kører fint og langt pr. liter. Den er let at tumle i byen og der er rigtig god plads i kabinen. (foran). Bagsædet har jeg aldrig brugt. Med en lille på vej, ville jeg gå efter en 5-dørs. Bagagerummet er 30 liter større og der er lettere adgang til bagsædet. Der er masser af Punto'er på markedet. Kør efter og køb en med ekstra rustbeskyttelse. Det er en fin og god bil, hvis man ikke er til racing ;-)
Ja, man kan tænke længe over sådan et køb...... Den er måske allerede købt, og den er sikkert også rustet væk....

wink

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Konstaterede i dag, at nærlyspæren i venstre side havde opgivet ærved. En ny pære indkøbt på nærmeste tankstation for kr. 70,-. Efter ca. 1½ time opgav jeg at udskifte pæren.

Kan det vikeligt være så svært? Jeg havde bl.a. sikringsboksen afmonteret, men den kan ikke løftes langt nok væk. Dækslet til lygtehuset kan ikke fjernes.

Skal man skille hele fronten, eller er der en genvej? HJÆLP
Der er 2 muligheder når du skal skifte nærlyspæren.... den "letteste" er at afmontere kofanger og derefter forlygte... så køre ned og få justeret lygten igen.
Den anden mulighed er at du får fat på en ven der kan hjælpe. Afmonter sikringsboksen. Sikringsboksen presses væk fra lygten (det er her vennen skal hjælpe). Det er nu muligt at lirke dækslet væk fra lygten, det skal trækkes mod venstre når du står foran lygten. Så kan du komme til at skifte pæren (kræver at du ikke har alt for store hænder). Og alt sættes på plads i modsatte rækkefølge :-)

Christian

Hej Christian

Tak for svar. Lige nu hader jeg Punto'en. Kan man da for fanden ikke sørge for let adgang til at skifte pærer i moderne bil?

Min gamle VW bobbel skulle bare have lygten afmonteret (2 skruer) og så kunne alle pærer skiftes.

Nå, det er jo ikke din skyld, det er så besværligt. Tak for svar.

Lars
Annonce
Man skal ikke afmontere noget som helst ud over at tage det dæksel af! nu er jeg selv gammel fiat mekanikker, så jeg har prøvet at skifte den "besværlige" pære en del gange!
Citat fra FreakyChef

Man skal ikke afmontere noget som helst ud over at tage det dæksel af! nu er jeg selv gammel fiat mekanikker, så jeg har prøvet at skifte den "besværlige" pære en del gange!

Du må da gerne komme og skifte min næste gang så. På min er der ikke plads til at få pæren ud når du har fjernet bagstykket.
Det er samme fremgangsmåde jeg har set blive gjort på autoriserede værksteder!

Christian

Citat fra Speedi

Du må da gerne komme og skifte min næste gang.
Med gammel Fiat mekanikker forstås nok at manden med kardanled på fingerne har skiftet pære på en Fiat før de blev udstyret med sikringerbiggrin
René
Pæren er skiftet. Det lod sig gøre uden at afmontere kofangeren. Sikringsboksen skal afmonteres. Sprinklerslagnen holdes væk med en pind, skruetrække eller lign. Der skal være 2 stk. M/K om jobbet.

Mens udskiftningen foregår, er der til tider lyst/håb om, bilen falder ned fra en høj bro eller kører i havnen.

Næste gang pæren springer, håber jeg at være mindre nærig og køre på værksted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis