Problemer med EL?

Jeg havde min Ford Focus GHIA 1,6 hos mekanikeren for et par uger siden og de endte med at skifte vacumslange, opdatere systemet og bad mig lade mit batteri helt op. Dette hjalp på tomgangen men langt fra det problem jeg håber nogen kan hjælpe med med enten at pege på eller sige hvad jeg evt. kun kigge efter.

Mit problem:
For et stykke tid siden lagde jeg mærke til at mine blæsere og lygter skiftede i styrke og nogen dage senere begyndte min batterilampe også at lyse uden at det kunne siges at være periodisk. Efterfølgende var jeg hos mekatniker, hvilket ikke hjalp på problemet. Kort efter begyndte batterilamp først, så engang imellem ABS- og håndbremselampe stadig uden det er periodisk.
Her til morgen oplevede jeg nu af min omdrejningstæller gik på nul og speedometer på max mens min kilometertæller slukkede, og det hele lignede en slags nulstilling for efterfølgende at komme til at virke normalt igen.
Det skal siges at jeg intet kan mærke på bilens måde at køre på.

Tilføjelse: Var netop ude og checke batteriet for at lade det op, og jeg tro det stod på 50-60%

Håber der er en sjæl derude der kender til situationen.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan godt være det er en dårlig stel forbindelse et eller andet sted i bilen. Mske på dit batteri

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

start med at pille stel af på batteriet og rens polen gi den en gang vaseline eller batteripolfedt og gør det samme i den anden ende af kablet, den går nemlig direkte til stel.
Det kan også være din generator der ikke lader optimalt mere, men det burde din mekaniker ha målt.
det problem du har med lyset i bilen er det når den køre i tomgang. er generatoren blev undersøgt på din bil
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis