Gå væk myg

Jeg læste en artikel for nogle uger siden ang. myg. Om hvilken blomster og planter de ikke kunne lide, som man evt. kunne plante rundt i haven. Der var også andre gode ideer, men jeg hæftede mig mest ved at man kunne plante noget for at holde dem lidt på afstand.
Men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde dette blad eller avis igen. Jeg er sikker på det er et postomdelt blad/avis. Har kigget i de sidste to numre af ide-nyt, et par uger tilbage i weekendavisen og så vores ugeavis her i Odense. Men har desværre ikke fundet den. Hvis i kender til artikelen må i meget gerne skrive hvilken blad/avis og dato for udgivelsen.

Eller det kan jo være i kender svaret, uden at vi skal ud i papirsbeholderen og kigge.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ellers kan du hos brink elektronik købe et lille samlesæt der udsender en højfrekvent hyletone som myggene ikke bryder sig om. Batterierne holder dog ikke evigt, og hvis du har husdyr, så skal du nok ikke skrue alt for højt op.
Generelt siges citronduftende planter at forvirre myggen nok til at holde afstand. Citrontagetes er en af dem, jeg har set direkte anbefalet. Hyld siges også at holde myggen på afstand. Måske derfor, vi ikke er voldsomt plaget af myg i haven. Myggene holde sig væk, hvis man smører Lavendelolie på huden (kan jeg godt forstå ;-P )

Til gengæld, så bruger jeg saften fra Aloe Vera planten til at smøre på den angrebne hud, når de små blodsugere har været på spil.
Og det eneste jeg kan tilføje er at hvis du har Tuja o.l. buske i din have så er det en ren velkomst for MYG.
Jeg har i Bakker kataloget læst om en del planter der ville være gode at plante i sin have for at holde myggene væk. Hæftede mig specielt ved nogle træer der kunne stå udenfor vores soveværelses vinduer
Som sagt, nogenlunde samme samlesæt som hos Brink elektronik. Den dér er så bare solcelledrevet. Min er faring er dog at hvis lydstyrken er "lav", så skal du næsten løbe rundt med kassen for at den virker, da du ellers risikerer kun at have ½-1 meters effekt. Og som sagt, på høj, så kan den altså også begynde at irritere andre dyr der kan opfange de høje frekvenser. Mennesker kan dog også få en tendens til noget der minder om en tinitus lyd. JEG kan ihvertfald godt høre lyden, jeg bliver dog ikke bange for den.

Jeg tror jeg vil prøve citrontræerne i år.
Tak for svaret.. Ifølge brugeranmeldelserne (ved ikke hvor meget man skal ligge i dem) skulle den virker 50 fod væk..

Tror jeg prøver at sende en bestilling af sted når vi nærmer os ferien.. Til 40 kr, kan det jo ikke gå helt galt..

Mvh

Mark Herskind

Så er det jo lige et spørgsmål om det er barne fødder eller Herculæs fødder.
Jeg har god erfaring med en Svensk voks jeg smører på tøjet, ikke på huden.
Wilmas Nordic Summer hedder den, bare en lille men meget drøj dåse. Som jeg har haft nu i 12 år, og der skal nok være til de næste 12 år mere.
Geranium med duftende blade skulle kunne holde de små bæster væk.

Hvis det er noget der skal smørres på så er er det altid "Skin so soft"
(til dem der har set filmen "Fargo")

Green

Til dem der ikke har set "Fargo"
Avon Skin so soft, blev oprindeligt solgt via dørsælgere i USA som fugtighedscreme til kvinder, men da rygtet gik at netop de mærke holdt myg på afstand blev det et hit mellem jægerere og fiskere. Produktet blev trukket tilbage da Avon ikke mente at det var et godt salgsargument.

Green

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis