Vandskuring af hus

Vi har lavet en del om på vores gulsten hus (tror det er maskinsten med egepræg), så nu vil vi gerne have det vandskuret, (har hørt at det ikke er de mest optimale sten at vandskurer, men der er ikke andet og gøre).


Der er ca. 3 mm tilbagelagte fuger men det er vel ikke noget problem ?


Først vil jeg give huset noget: http://www.skalflex.dk/produkter/grundere/altrens.htm

Jeg havde tænkt mig at bruge Aalborg White cement, (huset skal males hvidt, og så får man vel en hvid grundflade ?)

Hvordan er blandingsforholdet, ? Standsandsmørtel, cement, og bruger man noget andet for at få det til at hænge bedre på ?

Og er vandskuring af et hus en GDS opgave ?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu sad jeg lige og kiggede på det link, kan det passe at man ikke kan vandskurer lige efter man har muret ?, altså ca. 1 uge efter eller ?
[Indlæg slettet]
Ser ud til at produktet maxit 280 er til bedre vedhæftning og ikke til vandskuring/filtsning

Jeg har været med til at vandskure/filtse de nævnte sten før uden større problemer, der er mange sten der anbefales at de ikke skal vanskures, som regel maskinsten og glatte sten, men det bliver ofte gjort uden problemer... Har selv været meget med til det..

men skriv da lige jeres email adressesmile tror jeg kan hjælpe jer

til første indlæg vil jeg foreslå at overfladebehanle/vandskure med en "grovkornet" tyndpudsmørtelsmile

til hvor lang tid der skal gå før man kan vandskure det... det skal jo hærde op og være tørt.. personligt for jeg det bedste resultat efter en god uge ca, i tørre forhold selvfølgeligsmile
Annonce
Er der slet ingen der kender til indfarvet skalcem s2000 fra skalflex? Der er det eneste rigtige at bruge efter min mening. Også mange andre murere vil aldrig bruge andet. Der kan være et problem hvis dit præg vender udad på stenene, så skal et tykkere lag påføres.... Men efter min mening et super produkt der er rigtig nemt at arbejde med. Man skal heller ikke male bagefter...

Anders
hvad med selv at blande det i stedet for alle de færdigprodukter.
fint sand og murcem.
Hej.

Jeg har sidste år vandskurret hele mit gulstenshus i maxit Muælti 280 og det er det bedste jeg nogensinde har gjort. det er blevet sindssygt flot og det er meget nemt at arbejde med. Jeg havde to konkulenter ude og se på mit hus, hvor skalflex frarådede mig at vandskurre huset, mens Maxit sagde jeg sagtens kunne gå igang. Jeg valgte multi 280, idet der er små bindemidler i og det har en fantastisk vedhæftning. Jeg gennemgik hele hytten og fik udbedret alle småskader, så hele bunden var iorden inden påførelse. Hele huset blev vasket ned med murrens fra skalflex. ( ikke med Højtryksrenser, da det ved brug af denne skal stå 1 mdr. og tørre fordi det presser vandet dybere ind i sten og fuger. Efter en mdr. grundede jeg huset med Fixatix og har efterfølgende malet med silikatmaling.. Et hus der står super flot og vækker opsigt. Mange har spurgt mig hvad det er vandskurret i, fordi de syntes det er utrolig flot.

Kort sagt: Multi 280 er helt fantastisk og der er intet at pege fingre ad.

Jeg skal forresten hjælpe med at vandskurre en af mine kammeraters hus i det samme, som er opført i gule maskinsten, og det er jeg helt overbevist om også bliver mindst lige så flot og holdbart
Grundlaget for at bruge et færdigt produkt er at man sikker på blandingsforholdet er ens hvergang. Det gælder specielt ved brug af farve direkte i vandskuring og puds

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det kunne godt lyde til at Multi 280 var løsningen, hvad gav du får en 25 kg sæk, og hvor meget skal man bruge ?

Jeg har ca. 3-4 mm tilbagelagte fuger, men det er vel ikke noget problem eller skal man blade noget sand i ?
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også