Vandskuring af hus

Vi har lavet en del om på vores gulsten hus (tror det er maskinsten med egepræg), så nu vil vi gerne have det vandskuret, (har hørt at det ikke er de mest optimale sten at vandskurer, men der er ikke andet og gøre).


Der er ca. 3 mm tilbagelagte fuger men det er vel ikke noget problem ?


Først vil jeg give huset noget: http://www.skalflex.dk/produkter/grundere/altrens.htm

Jeg havde tænkt mig at bruge Aalborg White cement, (huset skal males hvidt, og så får man vel en hvid grundflade ?)

Hvordan er blandingsforholdet, ? Standsandsmørtel, cement, og bruger man noget andet for at få det til at hænge bedre på ?

Og er vandskuring af et hus en GDS opgave ?
Vi har lavet en del om på vores gulsten hus (tror... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der var en murer der var ved at prøve med sandstrandsmørtel og cement, men han sagde at det ikke virkede så godt, men det kan jeg da godt forstå for den blanding han brugte var lige så tynd som jaeee næsten vand, det løb ned at muren.

Hvordan gik det så med din prøve :-) ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har desværre ikke prøvet det endnu pga andre projekter. Men jeg melder tilbage når jeg er nået så vidt.
Jeg skal selv i gang med at pudse/filse mit hus og vil også vælge Maxit 280, det billigste jeg har set det til er 219,- i XL byg for 25 kg. men er meget modtagelig for bedre priser..HAr hørt mange murer sige at det er absolut det bedste på glatte muresten eller glatte flader..
Hej!

Vi skal have repareret en del fuger pga. dårlig blandingsforhold/vind, vand og vejr, og har derfor besluttet at vandskure huset.

Er der nogen der har erfaring med et produkt ,der er særlig godt og holder længe? Det skal være med indfarvning (mørk sandfarve). Jeg har hørt om et forholdsvis nyt produkt, men kender ikke navnet.

På forhånd tak.
mvh. Michael
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også