Gammel spand overopheder (Peugeot 205 '88)

Hejsa..

Jeg tror jeg har et tempraturføler problem..
Min motor brænder varm (overopheder) efter noget tid i køen på vejene og også når jeg køre på motorvejen... Jeg opdager det ved at STOP og varme lampen lyser i instrumentbordet, men motoren køre fortsat og kølerblæseren kører også.. Efter ca. 10 minuter med slukket motor og med fuld varme på blæserne i kabinen kan jeg så køre videre uden problemer..

Der er masser af olie og kølervæske på bilen og der er også varme i kabinen når jeg tænder for blæserne...

Er der nogle der har en ide om hvad der kan være galt ???

MVH
Leif
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det være termostaten, der ikke åbner?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Citat fra bobenontot

Kan det være termostaten, der ikke åbner?
Det troede jeg også, men jeg har hørt at den så skal smide vandet, hvilket den ikke gør...
Passer ikke helt. Sådan en fætter kan sætte sig så den kun åbner lidt.

Du kan på nogen biler pille den helt ud som en test. Så skal den ikke overophede, men have svært ved at opnå drifttemperatur.

Hellere uden termostat end med en der sidder fast.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Næste gang bilen bliver varm, kan du prøve at mærke om dine kølerslanger er varme på begge sider af selve køleren. Det kan godt gi en besked om dit vand cirkulerer rigtigt.
Mærk også om de er hårde når motoren går. Hvis de bliver det, kan det tyde på en toppakning der er gået.
Kompresionen fra cylinderne vil finde vej ud i kølesystemet og lave tryk i vandet. Derfor vil de mærkes hårde hvis man trykker på dem. Men er det tilfældet vil bilen nok også lække vand...

Anders
Tror du ikke bare din køler er for dårlig? En sådan holder slet ikke evigt og koster ikke alverden.

Med venlig hilsen
ktm

Citat fra ktm

Tror du ikke bare din køler er for dårlig? En sådan holder slet ikke evigt og koster ikke alverden.
Det kan jeg ikke afvise... Jeg ved ikke hvor gammel køleren er.. Jeg tror jeg vil skifte køleren, termostaten og tempraturføleren der er ved køleren... Jeg har hørt at der er en tempratur føler mere på bilen, der kan spille ind... Ved I hvor en sådan sidder ??
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis