ABS-lampe lyser når håndbremsen er trukket

Hej !

Jeg har netop fået min Passat 1,9 GL TDI dumpet til synsad ØV!!
Grunden er at ABS lampen lyser når håndbremsen er trukket og ABS virker IKKE (hjulene blokerer).
HJÆÆLLP!!
Er der nogen der ved hvad det kan være.

Karsten
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
vil det sige at når håndbremsen er lagt ned så lyser abs en ikke når du kører
eller har jeg misforstået det
for umidelbart er der ikke noget fra abs en der linker til hånd bremsen
de fleste fejl på abs systemer stammer fra sensorene ved hjulene
nu skriver du ikke noget om din bil evt har esp systemer det kom i ca 2002 årgangene så kan det blive noget mere komplekst
men du skal forbi din mekaniker for at få fejlkoder udlæst
hej
når du slå tændingen lyser abs lampen så i ca 3 til 5 sekunter og går ud det er selv kontrol af systemet
kontrol lampen for håndbremsen er rød og er i kreds med bremsevæske nivo kontrol en
men virker abs systemet heller ikke hvis håndbremsen er lagt ned og lampen er slukket (ved meget hård ned bremsning altså pedalen begnder at vibrere meget kraftigtog bilen ryster voldtsomt )
Er det ikke bare kontrollampen til håndbremsen der lyser? Så virker det jo korrekt.

Bent.
Hej !
Nej ! Når motoren kører og håndbremsen er trukket lyser abs lampen (det er 100% abs lampen, der står abs!). ABS virker ikke!! Pedalen ryster ikke som den burde og hjulene blokerer. Har selv prøvet det og det var også den forklaring synsmanden gav.
Hjæælp ! Det er sgu da underligt
Annonce
Kan det tænkes en af ABS-sensorerne ved baghjulene sidder løs, og bliver påvirket når håndbremsen trækkes?

Her er en tegning af de samme komponenter på en Golf.
Det ser nok nogenlunde ens ud.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej hans!
Det var da en mulighed, men vil det forklare at abs ikke virker har netop været ude at forsøge mig med katastrofeopbremsning igen og den er go nok, absolut ingen ABS, den blokerer!!!
hej vi prøver igen lyser abs en når du slår tændingen til i ca 3 til 5 sekunter og går ud
Hej.
Jeg fulgte lige med her... Jeg havde på et tidspunkt en fiat punto hvor der var et lignede problem.
Lampen lyste når man satte tænding på, og gik også ud igen. Men begyndte at lyse hvis man aktiverede bremsepedalen... Det viste sig at være en fejl ved en sensor eller en krans ved det ene baghjul. Min mekker rengjorde kransen og problemet var væk igen.
Jeg ved ikke om det var en mulighed? Den fik også ny sensor, men han mente ikke at det var den der var skyld i problemet.

Anders
Hej Eksmek. Ja, abs-lampen lyser 5 sek. og går ud igen når jeg sætter tænding på. Men er håndbremsen trukket går den ikke ud!!!!
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis