SKF lejer til Puch Maxi

Ohøj.

Er gået i gang med at renovere min Maxi, den er halvt så gammel som mig men alligevel... Måske nogen gider forbarme sig og besvare et par spørgsmål fra en halvgammel nybegynder. (Er metalarbejder)

1. Har læst, at de fyre der kører på bane bruger SKF lejer/simmerringe til motoren, specielt krumtappen. C3 hedder de vist. Hvor får man fat i dem? Og er de rasende dyre? Og den evt. mérpris værd?

2. Kan man frit skifte mellem rund og firkantet karburator på alle P/K-modeller?

3. Har nogen af Jer erfaringer med de mere ædle dele, krumtap, cylinder-kit m.v. fra T Hansen? De - heldigvis små - ting jeg allerede har købt hos dem i tidens løb lover bestemt ikke godt. Pokker sku´ da bruge tid og penge på at renovere maskinen med dårlige kineserdele.

4. Har set et komplet 3,5 hk´s tunsæt, som jeg er ret interesseret i, hos firmaet Protunahandels.de. Deres hjemmeside ligner bare T Hansens på en prik, blot med "skrappere" sager, siden er jo osse tysk. Har nogen erfaringer med dem?

5. Ville egentlig gerne genbruge krumtappen, jeg tror på de oiriginale Puch-deles metallegering er bedre end det meste man kan købe i dag. Men plejlstangen kan "rokkes" lidt sideværts, skal den kunne dét? Og er slid på selve akslen ikke mindre betydningsfuldt, når alle lejer, ringe, bøsninger o.s.v. skiftes ud?

Ellers bare en god Pinse til alle, nøj hvor er det fræsevejr lige nu, har heldigvis osse én der kører.

Venlig hilsen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. C3 lejer kan vidst købes på speedline.dk, og er virkelig pengene værd hvis man kører med en hårdt tunet motor, men det er ikke dét værd hvis du kun kører med std eller 3,5 hk tun.

2. Ang T-hansens dele er cylinder og stempel i utrolig lav kvalitet, og har hørt deres krumtap er det samme....

3. Protuna ER ejet af T-hansen, men af mine efaringer kører disse dele utrolig godt, da de kommer direkte fra fabrikken, og ikke er sådan noget billigt skrammel....

Håber det var svar nok ellers bare skriv...
Det med t-hansen er lidt noget skidt, men det er os billig. jeg købte 2 nye fælge og et luftfilter og alt skulle passes til, så tror dt er en dum ide at købe motordele hos dem!

<p>Puch Maxi 2 gear. Puch Maxi K Model. Hilton cykel.</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis