Ohøj.
Er gået i gang med at renovere min Maxi, den er halvt så gammel som mig men alligevel... Måske nogen gider forbarme sig og besvare et par spørgsmål fra en halvgammel nybegynder. (Er metalarbejder)
1. Har læst, at de fyre der kører på bane bruger SKF lejer/simmerringe til motoren, specielt krumtappen. C3 hedder de vist. Hvor får man fat i dem? Og er de rasende dyre? Og den evt. mérpris værd?
2. Kan man frit skifte mellem rund og firkantet karburator på alle P/K-modeller?
3. Har nogen af Jer erfaringer med de mere ædle dele, krumtap, cylinder-kit m.v. fra T Hansen? De - heldigvis små - ting jeg allerede har købt hos dem i tidens løb lover bestemt ikke godt. Pokker sku´ da bruge tid og penge på at renovere maskinen med dårlige kineserdele.
4. Har set et komplet 3,5 hk´s tunsæt, som jeg er ret interesseret i, hos firmaet Protunahandels.de. Deres hjemmeside ligner bare T Hansens på en prik, blot med "skrappere" sager, siden er jo osse tysk. Har nogen erfaringer med dem?
5. Ville egentlig gerne genbruge krumtappen, jeg tror på de oiriginale Puch-deles metallegering er bedre end det meste man kan købe i dag. Men plejlstangen kan "rokkes" lidt sideværts, skal den kunne dét? Og er slid på selve akslen ikke mindre betydningsfuldt, når alle lejer, ringe, bøsninger o.s.v. skiftes ud?
Ellers bare en god Pinse til alle, nøj hvor er det fræsevejr lige nu, har heldigvis osse én der kører.
Venlig hilsen