Hjælp min pc fryser fast :(

Hej allesammen.

jeg har et temmelig stort problem, når jeg starter mín pc op fryser den fast efter kort tid, men jeg kan godt bevæge musen når det sker og den lampe der makere at harddisken læser holder op med at blinke, men i stedet for lys den konstandt og så står den bare der et stykke tid før der sker noget, hvad kan der være glat, har selv en ide om at det kan være harddisken eller ramene der er noget galt med.

håber på hjælpsmile

mvh
tomas

Tomas

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart synes jeg det lyder som en fejl på harddisken..

Kommer den med en fejl, hvis du lader den stå, eller bliver den bare ved med at arbejde?

Larmer harddisken? Tænker specielt på metaliske lyde og/eller bankelyde..

Mvh

Mark Herskind

Jeg tænker lige så meget, at det kan være varme eller strømforsyningen. Ram er også en mulighed. Selvom der selvfølgelig *kan* være et problem med harddisken, så tror jeg ikke, fejlen skal findes der.

Varme: Tag siden af kabinettet og mærk efter på komponenterne. Bliver noget meget varmt? Mærk på køleprofilen for CPU, de køleprofiler, der er på bundkortet samt på grafikkortet. Støvsug meget gerne for nullermænd, hvis det ser slemt ud, for de holder på varmen.

RAM: En stang i DIMM 1 (eller DIMM 0, hvis den er lavest nummer). Prøv med hver stang alene. Du kan også få deciderede ram-tester programmer.

Strømforsyningen: Ja, hvis delene ikke får tilstrækkelig med strøm eller uregelmæssig forsyning, så kører tingene ikke ordentlig og computeren kan gå ned. Bliver strømforsyningen varm? Giver den lyd fra sig, så den lyder som om, den "leverer strøm op ad bakke"? Hvilket mærke er den? Læs mærkaten på siden af den og skriv producent og modelnummer. Lad mig også lige vide, hvad du har siddende i hele computeren.
Et hurtigt spørgsmål bruger din computer antivirusprogrammet Bullguard ?

M.v.h.
ja det gør den

Tomas

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis