Mercury 20 Hk gearskift

Hej

Er der en der kan jeg hjælpe mig, jeg har en ældre Mercury 20 Hk (blå bånd).
men gearskiftet er adskilt, jeg har prøvet om jeg kan få tænderne til at passe sammen men uden held, det er som om når benet er kommet på det går meget træg, der er ingen problemer når jeg tager benet af og skifter, skulle der være en der har en god idé.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder nærmest som om der er noget der klemmer/er skævt !
Måske du skulle lade én som har tjek på UB motorer kigge på den.

V.h. Håndværkeren
man skulle tro, du kunne mærke om noget kommer i spænd når du samler. jeg kan ikke huske, om der er et samlebeslag halvvejs nede i benet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
det tror jeg ikke der er, hvis der er det har det ikke været adskilt, jeg tror jeg har fået det til at virke, men det er mest de 2 tandhjul hvordan de skal stå i forhold til hinanden, det havde været skønt man selv havde skilt det af, når man skifter gear, skal det gå lige nemt mellem frem, fri, og bakgear, jeg syntes den er lidt hård at få i bakgear nemlig
Det er fint så er jeg mere sikker, for det går fint mellem frem og frigear, så håber jeg det er samlet rigtig,eg må ud og prøve det en af dagene. lige en ting hvis i ved det, hvor kan man billigst få reservedele henne
Du kan normalt skifte den i gear og ud af gear ved at dreje på propellen samtiddigt.
Det går osse fint nok, mellem frem og frigear. Men jeg mener jeg har haft en magen til, der skulle motoren ossse være igang når den skulle i bakgear, men jeg kom i tvivl
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis