Loft opbygning

Hej
Det gamle loft mellem stue og 1. sal skal laves om, pt. er det et gammel pudset loft på hønsenet og bambuspinde, på forskallingsbrædder, pudsen er gået løs og det bliver ikke nemt og nok heller aldrig godt af prøve og fixe det, derfor skal der opsættes gipsplader 2lag


Mit spørgsmål går derfor på om jeg skal slå den gammel puds ned som selv er på vej, og sætte gipspladeren direkte op på forskallingsbrædderne eller hvordan ville I gøre det. Jeg vil gerne have der er så højt til loftet som muligt, der er et 20cm bjælkelag (der er ikke isoleret imellem) jeg kunne godt tænke mig at få sat nogle spot op i det nye loft. Gerne nogle der er billige i drift så evt. ”LED”, hvordan ville i bygge loftet op?


Skal jeg sætte dampspærre op? Har overvejet at smide noget isolering i en dag for at dæmpe lyden, det bliver oppe fra når der skal nyt gulv på 1. sale. Lige nu kan man tydeligt høre når folk går ovenpå.

Hilsen
Kasper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Puha.. det var meget.. :-)
umiddelbart er der ingen grund til at pille pudsen ned, andet end at du får de 2-3 cm højere lofthøjde. Der findes flere forskellige LED spots, til indbygning som man kender dem, og så til påbygning. Hvis du kan være tilfreds med dem til påbygning så kan gipsen skrues direkte op på pusdsen, hvis du hellere vil have den til indbygning, så skal du nok have en 5-6 cm. over gipsen. Og skal det være støjdæmpende så er det to lag gips, og nok også noget isolering i gulvet/loftet..

mvh Simon
Jeg siger ned med de pudsede lofter. Ellers får du et dårligt underlag at bygge videre på, idet du med al sansynlighed skal forskalle på tværs af den gamle forskalling, da denne næppe er jævn.

Jeg foreslår følgende:

- ned med gl. puds, peddigrør og ståltråd
- ny forskalling på tværs af eksisterende, til opretning af nyt loft (husk at sætte forskallingen op så det passer til midt/midt samlinger på gipspladerne (typisk 120x240) i både bredde/længde retning
- første lag sættes på langs/tværs - andet lag modsat førstevalg således samlinger forskydes. Hvis du samler i stød udenfor forskallingen, anbefales det at lime stødene med en klæber.
- efterisolering kan varmt anbefales, da et pudset loft er forholdsvis støjdæmpende.
- mht. dampspærre, så er det kun påkrævet at opsætte denne fra der hvor skunken på 1. sal slutter + 1m ind i rummet fra begge sider.
- mht. spots, så er løsningerne mange. Men jeg vil dog mene at typen til indbygning er at foretrække, når du alligevel skal igang med konstruktionen helt fra bunden.

Held og lykke med det.

Mvh
KJ
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
jeg takker for svaren ind til nu, det skal være nogle indbygningsspot. flere svar eller ideer modtages gerne smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis