Lovlige gulv-afløb

I vores hus har vi i dag 2 gulvafløb som blev bemærket i tilstandsrapporten dengang vi købte huset. Gulvafløbene har mellem rist og selve vandlåsen ca. 4 cm beton. Vand kan dermed trænge ud i betonen.

Jeg vil gerne ligge nye fliser og kunne ved den lejlighed også godt tænke mig at ændre dette. Hvis jeg skal undgå at fjerne den nuværende afløbsskål kunne jeg montere forhøjelsesramme oven på afløbsskålen - eller kan jeg?
Eller skal jeg gå efter den komplette løsning og fjerne den gamle afløbsskål og installere en ny???
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, forhøjelsesrammerne fås i 3 cm og 1 cm, og kan sættes sammen som det passer. husk du må ikke bruge Silicone, jeg kan ikke på stående fod huske hvad det er du skal bruge, men det kan jeg da finde ud af hvis du ønsker?

Men tjek lige at dit gulvafløb passer på forhøjelsesrammerne inden du banker det hele op

Venlig hilsen

Klaus
OK, jeg hade håbet at de kunne fåes højere. Det er nemlig hele 4-5 cm beton at dække.
Jeg har kigget lidt på denne her:
http://www.janolsson.dk/Hovedkatalog/pdf/Afsnit5.01-5.03.pdf

En overgangsflange med højderegulering specielt til renovering.
Kan den måske bruges? Alternativt skal jeg skifte hele afløbet. Hvor tykt skal jeg regne med at gulvet er. Er det ikke normalt at tilslutningerne til afløbet ikke ligger i beton - altså under gulvet?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hvis du skal op på 5 cm så køber du bare 1 stk. 3 cm og 2 stk. 1 cm, så er du oppe på 5 cm

Venlig hilsen

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis