giring af Puch maxi K

hej.

Jeg ville høre om der var nogle her inde der ved hvad det giver hvis man gire sin puch maxi. I øjeblikket køre den ca. 35 km/t med en giring der hedder 13/47, hvis jeg nu gire den op til 16/47 vil det så give noget???
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmm mon den kan trække det?? Fra 9 til 11 tænder gav en del da jeg kørte på knallert. Hvis du ikke har gjort noget ved motoren skal du nok prøve med en eller to tænder først. Du skal også være opmærksom på om kæden er lang nok ellers kommer du til at mangle 3 led.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er som Grandoldman er inde på ikke så nemt at sige..

Hvis motoren holder antal omdrejninger, bliver det ca 43 km/t (35*(16/13)).. Men det skal du ikke regne med, da det kræver et højere moment fra moteren at klare den nye gearing..

Samtidig vil den nye gearing tage på accelerationen, så det kommer til at tage længere tid at komme op i fart.

Men så vidt jeg husker er tandhjulene ret billige, så det er vel bare at prøve sig frem..

Mvh

Mark Herskind

kr. 29 ved thansen.dk ved ikke om man kan finde dem billigere..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

mange tak smile

jeg har planet den så, ved ikke om det måske også giver lidt ?
Synes du den accelererer hurtigt nu? Som jeg snakkede om er det et tradeoff om du vil have acceleration eller tophastighed.. Hvis den er hidsig i accelerationen, kan det tyde på, at der er noget topfart at vinde ved at geare den op.. Men hvis den er død i accelerationen og tager lang tid om at nå de 35, så er der formentligt ikke meget at vinde ved at geare op, måske taber du endda topfart, hvis motoren ikke kan levere det krævede moment..

Men ellers er det jo så mange andre ting du kan gøre ved den.. Gætter på du ikke tænker på at have en 100% lovlig knallert, når du allerede har planet den og nu vil geare den.. Hvis det er tilfældet, kan du jo prøve at kigge lidt rundt her:
http://www.protunahandels.de/products.asp?c=145305790&n=19067301
(Siden minder mistænkeligt meget om en dansk leverandør af lovlige reservedele smile)

Mvh

Mark Herskind

Annonce
super mange tak jeg kikker lidt rundt der og ser om jeg kan gøre den hurtigersmile tak for hjælpen
et andet "lovligt" trick er at blande sin egen benzin og så bruge oktan-booster og fuldsyntetisk 2-takt olie i det forhold der står på bøtten.. typist 1 til 1,5% og selvfølgelig sørge for at stempelringene er nye og skarpe.
Bland kun oktanbooster i den mængde der kan være i tanken... Det taber effekt hvis det står længe i en benzindunk.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis