Fjerne lugt fra sæder

Hejsa smile

Tja jeg har sat en anden kabine i min bil, men den har desværre stået i en gammel stald i et års tid vil jeg tro, så den lugter ikke ret godt

Har renset den med Alaska sæderens fordi der var lidt pletter nogen steder, men det har ik umiddelbart taget lugten.

Nogen der har nogen tips til hvad jeg kan gøre? confused Findes der nogen form for "Textil-shampoo" eller et eller andet spændende? biggrin Evt en eller anden møbel/tæpperenser man kunne bruge eller noget?

På forhånd tak cool
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra MaNIaC

Hejsa smile

Tja jeg har sat en anden kabine i min bil, men den har desværre stået i en gammel stald i et års tid vil jeg tro, så den lugter ikke ret godt

Har renset den med Alaska sæderens fordi der var lidt pletter nogen steder, men det har ik umiddelbart taget lugten.

Nogen der har nogen tips til hvad jeg kan gøre? confused Findes der nogen form for "Textil-shampoo" eller et eller andet spændende? biggrin Evt en eller anden møbel/tæpperenser man kunne bruge eller noget?

På forhånd tak cool

den første og nemmeste metode der falder mig ind er 3-4 skåle med eddige der stå i bilen natten over, hvis det ikke virker en afvaskning i Rodalon (købes i alm. supermarked eller byggemarked)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hm hvad skulle eddiken da gøre? smile Har jeg ik hørt om før, men det skal da prøves biggrin

Hvad er Rodalon for noget? smile
Som Gert foreslår, så prøv med eddike.. Det virker i hvertfald fantastisk godt til at fjerne røglugt.. Din bil vil nok lugte af eddike dagen efter, men det klarer en hurtig udluftning..

Mvh

Mark Herskind

Jeg kan stærkt anbefale den med eddiken. Jeg købte engang, ubeset, en bil, hvor der var en frygtelig stank at tobak blandet med ækel parfume/håndcreme. Den var ulidelig, men efter 2 dage med eddike i en opvaskebalje var lugten væk og tilbage var så at vaske kabinen af.
Til at vaske kabinen brugte jeg noget vinduespudsemiddel på spray. Den type som danner et hvidt skum, når man blæser det på. Det ser ikke lækkert ud, når det opløser den fedtede tobaksfilm og det løber ned ad f.eks. dørsider som en tyk, brun, slibrig masse.
Tænk at nogen vil fylde sine lunger med noget så modbydeligt?

Med venlig hilsen
ktm

Tak for svar alle!
Jamen det lyder da godtnok som om jeg skal prøve med eddike, det glæder jeg mig da lidt til at prøve biggrin Ligenu har jeg en vanilie-Wunderbaum til at dække det lidt, og det er godtnok klamt i længden :p

KTM:
Annonce

Ozongenerator er mest effektiv

Du spørger efter "hvad er rodalon" Det er normalt vaskemiddel som desificerer. Så hvis det er bakterie vækst så hjælper det. Men det fornemmer jeg ikke det er i dit tilfælde. 

Få den wunder baum ud øjeblikkelig, så må det da hellere lugte af kolort.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Mit forslag ville helt klart også være en ozonmaskine/-generator. I mit tidligere virke i prof. klargøringscenter, var det vejen frem, om folk havde skidt, røget eller brækket sig i bilerne.

man kan rent faktisk afmontere puderne i en bil og få dem kemisk renset. Ligesom en gammel frakke

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis