Toilet vandtilløb: Pakning vil ikke blive tæt ved gevindstuds på toilet

Hej,
Jeg har et toilet (kan ikke huske mærket, det står i en anden lejlighed), hvor jeg ikke kan få vandtilløbet tæt. Vi kom hjem efter at have været ude i et par dage (står i min kærestes lejlighed), og pludselig
var der en pøl vand på gulvet.

Ud fra bunden af kummen (beholderen med vand) på toilettet er der en 1/2" gevindstuds (udvendigt gevind). På denne sidder der en "haneforlænger" (f.eks. http://www.lavprisvvs.dk/shop/haneforlaenger-1-2%22-219107p.html), og nederste på forlængeres udvendige gevind sidder slangen med sin sekskantede tilslutningsmøtrik, der går ned til ballofixen.

Jeg har købt ny slange (med fiberpakninger), og mellem haneforlængeren og studsen på toilettet har jeg sat en spritny gummipakning, som har indbygget filter. Det er denne samling, der nægter at blive tæt. Jeg har prøvet med masser af det-der hvide, ultra-tynde bånd til tætning, men det løber stadig.

Er der særlige tricks til at tætne dette? Jeg kan holde det i skak ved at lukke på ballofixen, så der ikke kommer vand ind, men det holder naturligvis ikke i længden. Burde det hvide bånd være nødvendigt, og skal det lægges på en særlig måde?

Tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
" Det Hvide Bånd" er teflontape, eller englehud som man også kan kalde det, personligt syntes jeg det er noget klamp, jeg bruger altid pakgarn og paksalve

Hvorfor er der en haneforlænger på toilettets tilslutnig?

Jeg ville fjerne denne haneforlænger, og skrue din tilslutnigsslage med pakning direkte på den 1/2" nippel, der sidder på toilettet, så burde det blive tæt, du skal ikke bruge englehud her, det er pakningen der tætner!

Venlig hilsen

Klaus
Tak for svaret. Jeg tog forlængeren af, og den samling er tæt nu.

Det ser ud til, at lækagen er mellem den 1/2" gevindstuds/nippel og selve toilettet. Der sidder en hvid ting på studsen, helt oppe ved toilettet, som ser ud til at kunne drejes. Kan jeg tage denne studs ud nedefra og skifte pakningen, eller går det helt galt?

Det er et Gustavsberg toilet, den model med en firkantet, to-trins skylleknap, hvor der er én blå vanddråbe for lille skyl, og to dråber for stort.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis