Kinesisk suppe (Den tykke slags)

Hej alle
Jeg vil gerne lave kinesisk suppe, men kun af den tykke slags. Når jeg søger opskrifter på nettet, skriver de af og til, at man skal komme Maizena i. Men gør man det, så bliver suppen ikke blank og gennemsigtig.
Jeg har derimod mere held med kartoffelmel.

Jeg har dog engang hørt at man anvendte æg til det???

Er der nogen af jer, der helt præcist ved hvordan de opnår konsistensen?

Knuz
Pernille
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kartoffelmel er deres store hemmelighed. og så salt og peber... for en del år siden var der også "det 3. krydderi" i men det er vist forbudt nu.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra grandoldman

Kartoffelmel er deres store hemmelighed. og så salt og peber... for en del år siden var der også "det 3. krydderi" i men det er vist forbudt nu.


Jamen så er jeg jo ikke helt gal på den :o) tak.

Det 3. krydderi kan man jo købe igen.... I butikkerne i Århus har jeg set, og jeg har det da også selv.
Men jeg tror primært at det de anvender er monosotiumglycomat (Hæng mig ikke lige op på stavningen) MSG forkortet, som mange af os bliver syge af. (Ondt i maven, når vi går på kina-restaurant og slim i halsen er nogen af symptomerne) Men med salt kan man få et ret fint resultat
Jeg ved ikke hvad det er lavet af, men det hed bare "det tredie krydderi".

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det tredie krydderi hedder også mononatriumglutaminat eller E621. Benyttes som smagsforstærker
Det er lidt interessant at smagen af MSG hos en del af befolkningen bliver opfattet som en besk bismag, mens de fleste ander opfatter det som en smagsforstærker.
Tror der er noget genetisk....

Green

Citat fra green

Det er lidt interessant at smagen af MSG hos en del af befolkningen bliver opfattet som en besk bismag, mens de fleste ander opfatter det som en smagsforstærker.
Tror der er noget genetisk....

Kender ikke til det du siger med at det skulle være besk i smagen. Jeg er dog altid klar over når de har kommet det i- om ikke anden, så fordi jeg har mavekramper inden måltid nr. 4 er kommet på bordet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis