Hvad koster nyt tag ca. ??

Hejsa.

Jeg er ved at købe hus, for første gang. efter at have haft et par ejerlejligheder.

Det hus som jeg er ved at købe, skal have nyt tag på, er der nogle der ved hvad tag man skal vælge, og hvad sådan noget koster, regner med at nogle kammerater vil hjælpe med at lægge det. ellers hvad koster sådan noget ??

I huset skal der også nye spær, nogle der ved hvad det koster ??

Håber på hjælp wink
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Kan du komme med nogle flere detaljer? Areal, materiale valg, kviste m.m.

vh Anders
Hejsa
På en række tag-entreprenørers hjemmeside kan man udregne en vejledende pris for et nyt tag.
Du kan fx. gøre det på www.jysktagteknik.dk (der er også andre, men har ikke lige links'ne ved hånden) - man vælger husstørrelse, taghældning, materialetype osv., og så spytter den en pris ud.
Men bemærk at det naturligvis kun er vejledende - men det giver da så en rettesnor ift. hvor man ligger prismæssigt.

Mvh
Rasmus
tag er ikke så dyrt igen... Spær koster et til to tusind pr stk og de skal stå med en lille meters afstand afhængig af hus - jeg bor selv i en murermestervilla fra 50 på 110 m2 grundplan - og ca 170 m2 tagflade. Jeg gjorde selv arbejdet med at skifte taget og materialeprisen samt stillads løb op i ca 50 000,- det var ikke med spær da de gamle var gode nok...rolleyes

Cold be heart and hand and bone, cold be travelers far from home... they do not see what lies ahead when sun has failed and moon is dead.
Minder meget om mit i størrelse. Uden spær men med oprettelse og nye lægter, 75.000 i materialer. Dette for sortglasseret lertegl model narvik.
Ikke glasseret er ca. 10.000 mindre. Når nu du selv skal skifte det, så spar ikke på teglets m2 pris. Det er ikke den der slår budgettet i stykker. Det var her ca. 33.000 af den totale pris.
Jeg gjorde det alene. Det tog ca. 3 mdr. Jeg var lidt på arbejde en gang imellem.

Et godt stillads er alt afgørende. Jeg købte er gammelt HAKI til formålet, solgte det igen til samme pris.

Og ja, det er ikke ene arbejde. Der skal venner på.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
øh - nye spær? Er de rådne, eller??? Spærrene er ikke videre dyre, men du skifter ikke "bare lige" spær på sådan et hus.

Et hurtigt skud fra hoften på materialer excl. spær vil være 60.000,- selve stenene er ikke så dyre, men de øvrige materialer løber hurtigt op.
Men vælger du at isolere op til kravene, skal der lasker på alle spær og isolering etc. til.

Mvh.

Jan R.
Rolig nu.
Du skal tale med en god gl. håndværker. En tømrer eller en murer. Det er en murmestervilla og det ser da ud fra billedet godt og nydelig ud. Hvem siger der skal en anden tag på. Dine kammerater eller kreditforeningen, for at de kan låne dig flere penge. Som ny husejer skal man altså lige stikke en finger i jorden. Jeg kan dårligt forestille mig dine spær fejler noget. og taget . Det er sku da tegl. Det kan da sikkert ligge mange år endnu.

Men du bliver nød til at uddybe dig.

Som en gl. håndværker som jeg. Har jeg bare lært at man ikke skal tage det første ,smarte råd. Rådfør dig med håndværkeren og ikke en eller anden smart mappedyr der gerne vil låne dig penge.
mvh
666
Og er det vindskedebrættet og det bræt der ligger ud over teglet kan det jo skiftes. Du kan evt. ligge en alu- kapsel på det bræt der går ind over tegl.
Nu skal du altså lige være lidt på dupperne. Og få fat i en håndværker, som kan se på det, inden du får sat gang i alt for mange unødige udgifter.
mvh 666
Det står nævn i tilstandsrapporten at der er råd i spær, og at taget skal skiftes inden for en overskuelig fremtid.
Det kan jo være det kan rep. Jeg var engang ude for en der havde lavet en tilstandsrapport over et eternit tag. Det kunne højst holde 5 år mere havde hun sagt. Jeg var noget måbende da jeg så taget. Det var asbest plader der var lavet i 50-erne. Og de fejlede intet. De kunne da nemt ligge 30 år mere.
Men det er som jeg skrev en god ide at stikke en finger i jorden. Og få taget tjekket af en håndværker. Jeg har altid ment at taget skulle skiftes når det var tiltrængt. Måske er det ikke så slemt endda. En der laver tilstandsrapporter har bare pokkers nem ved at gøre tingene værre end de egentlig er. det er jo det de tjener deres hyre ved.
Nå, det er bare min mening. Men det kan da godt være taget skal skiftes.
mvh
666
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis