Computer i sort ved instalation

Sidder med en kammerats pc, og skal installere windows på den, men når instalation går igang hvor den blå skærm er, og så den grå linje i bunden med forskelligt tekst, når denne del er ved at være slut, så går skærmen i sort og der sker ikke mere.


Hvis jeg prøver på at starte pc op nu, så kommer den kun til det punkt hvor XP kører med de prikker fra windows mod højre, men for aldrig indlæst windows helt..


Nogen der har en ide til fejlen???

Håber at hører fra jer og gerne hurtigt.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har tjekket om alle blæser kører hvilket de gør, der er intet støv inde i den, og jeg har prøvet at have batteri ude af bundkort i 2 min... intet har hjulpet
Hmm, den var straks værre.

Jeg ville prøve at rode med ram-stængerne. Forsøg at sætte en enkelt stang ram i "DIMM 1" (eller DIMM 0, hvis den er laveste nummer - det står som regel printet på selve bundkortet. Forsøg først med den ene stang og så den anden.

Pil alt ud af computeren, der ikke er brug for under installationen, så det kun er bundkort, cpu, 1 hard disk, 1 cd/dvd drev, 1 stang ram. Se om det ændrer noget.

Mærk efter med hånden, om en af de små køleprofiler på bundkortet bliver for varm. Mærk også om køleprofilen til cpu bliver meget varm. Samme gælder grafikkortet.

Hvis intet af det nævnte hjælper, så skriv lige, hvad der præcist sidder i computeren.

Kører den forresten IDE eller SATA på hard disk og cd/dvd? Hvis den kører IDE, er hard disk sat som Master? Samme gælder for cd/dvd.
Hej

Har prøvet det før med en ny computer, det var en hardwarefejl. Afleverede computeren så jeg fandt aldrig ud af hvilken fejl det var, men en RAM fejl er en god mulighed

vh Anders
Jep og strømforsyningen.. hvis den f.eks har fået større grafikkort. Husk altid at have den ene hånd på stellet så du ikke laven en statisk gnist når du mærker om noget er varmt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

prøv evt. at resette BIOS - Der er flere måder at gøre det på, og ikke altid at det er nok at pille batteriet ud!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis