Skødeskinne fra folkebåd

Jeg har en lille og kort fok-skøde-skinne på ruffet, men den sidder forkert (er monteret af forrige ejer).
Den skal flyttes længere frem og ind mod midten, men jeg ved ikke om jeg skal finde nogle nye eller flytte de gamle. Jeg er ikke meget for at efterlade 6 huller.
Men de skinner jeg kan finde kan holde en genua fra en 40 fods båd og koster en formue. Hvor finder jeg de mindre skinner som dem fra en folkebåd. Eller andre der ikke koster en formue.
alternativt, hvordan lukker jeg de huller så det ser pænt ud. Ann vil ikke have jeg bare smider noget filler i fordi farven aldrig passer og fordi jeg ikke kan lave samme skridmønster.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal lige være opmærksom på at der er forstærkning til fastgørelse det sted du vil anbringe skinnen

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
det skulle der være... Jeg gik det gennem med Keld fra DK-sejl i Rudkøbing fordi jeg ville have en proff med på sidelinien. Der sidder en forstærkning indvendig lige under masten som går tværskibs. og der kommer en skrue på hver side af den forstærkning.
Men ja, det er vigtigt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Har fundet den.. det hedder en "FA skinne" og den er ikke billig..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

har du nogensinde fundet noget hos en bådpuscher der var billigt ?????????

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Lige den jeg efterlyste her, ser billig ud, men den er i rustfrit stål og koster rimeligt meget..
Under ½ pris hvis jeg køber aluskinner.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
så ville jeg da vælge aluskinnen, jeg har haft min båd i 8 år,den er 30 år gammel, og der er aluskinner på som skødeskinner,og de fungerer stadig fint,dog er storskødevognen slidt en del,men skinnen er stadig ok

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Har jeg også tænkt mig. Den fra folkebåden ser bare billig ud... men er det ikke.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis