Syn af trailer

Hejsa...

Nogen der har erfaring med at justeret bremser på en trailer? HVordan er fremgangsmåden? Der skal bare skiftes kabler, da disse er helt tæret væk.

Hvordan foregår det når man skal syne en trailer, hvordan tjekker de bremserne? og hva kigger de ellers efter?

Mvh Philip
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har aldrig skiftet kabler, men jurstering lavede jeg på følgende måde,

rensede tromler og bakker samt smurte bevægelige dele i bremserne, løftede så traileren op så hjulene var fri, trak håndbremsen almindeligt, derefter forsøgte jeg at dreje hjulene, og jursterede kabler op til jeg ikke kunne dreje hjulene mere, efterfølgende ud på min grusvej først, og hård opbremsning ved lav fart blokerede den alle hjul var den ok. derefter ud på asfalt og hastighed på ca 30 km/t og hård opbremsning, der skal bil og trailer var bragt til standsning på 6-8m (husk at sikre dig der ikke er nogen bag dig)

træk derefter håndbremsen på bilen og ud og se på påløbsbremsen(tilkoblingen), der skal være min 1½-2cm mellemrum imellem den bevægelige del og den faste del, er der mindre end det, skal du stramme yderligere op.

når det er gjort så en almindelig køretur for at se hvordan traileren er at køre med ved almindelige nedbremsninger. skal bremse almindeligt og ikke hugge eller lign.

til syn kigger de på:
bremser(ganske som på en bil),
lys, reflekser,
hjul lejer der må ikke være slør
dæk møre/nedslidte
chassis ramme, den må ikke være skæv, eller rusten i samlinger,
slør/slub i tilkobling.
affjedring slør/slub i samlinger.

eller kort sagt så minder synet af en trailer meget om syn af en bil.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis