Fugt på indervægge

Hej

Jeg har for 2 år siden restureret mit hus fra bunden, dvs alle gulve gravet op og nyt vand og varme installeret, selv vand hoved ledning fra vandmåler er ny.
Jeg har dog måtte konstatere at alle indervægge nede ved gulvet er fugtige og at tapeten er ved at løsne sig. Jeg så det sidste sommer, men troede det var "gammel" fugt efter ombygning.
Jeg har forspurgt hos nogle folk om hvad det er, da jeg ikke har noget vandforbrug ud over det der kan forventes.
Jeg har fået at vide at det sikkert er pga af at man i gamle huse (1948) ikke var gode til at ligge murpap mellem sokkel og mur.
Kan det passe ? og hvad gør jeg ved det uden at skulle brække gulvet op igen.?
Gode råd og vejledning er velkommen

------------------
Claus

Claus
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slukker alt vandet, og ser om vandmåleren kører rundt. Det kan dog godt tage nogle timer, da tælleren tæller meget langsomt.

Eller kan man købe en alarm, som bipper, hvis der bliver brugt vand uden nogen haner er åbne.

Jeg ville også lige undersøge min police hvis jeg var dig. (stikledningsforsikring)

Hvis ikke du er forsikret, ville jeg skynde mig at få der forsikret.

Mvh
ThomasB
Det er vel et gammelt hus, det drejer sig om, hvor gulvet var lagt direkte på jorden (?).

Manglende membran (murpap) mellem sokkel og mur bevirker, at grundfugt suges op. Muren vil sikkert også være våd-skjoldet udvendig, især nordside eller bag planter. Soklen er sikkert heller ikke asfalteret udvendig (endelig ikke indvendig). Måske vil et omfangsdræn kunne hjælpe.

Frej
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis