Hæve loftbjælker i staldbygning

Jeg har en gammel staldbygning fra før 1900, der er ikke noget loft, men nogle kraftige bjælker der går hele vejen på tværs af bygningen, disse bjælker har jeg brug for at få hævet ca 30-40 centimeter. Jeg har fået den tanke at sætte nye bjælker fast i den ønskede højde, for derefter at save de gamle af helt ude ved muren.
Hvad mener I herinde, eller er der andre forslag.

Venlig hilsen
Knud Andreassen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej jeg er godt nok ikke tømmer men murer men det er klart at du behøver en beregning på din plan gå ikke i krig før du har sikkerhed for at ændringen kan bære tagkonstuktionen og hvis uheldet er ude dækker din forsikring ikke når du selv ændrer bygningskonstuktioner bærende dele
Det kan da nemt lade sig gøre. men lad lige en fagmand (tømrer) kikke på det inden du gør noget som helst. Du drømmer ikke om, hvad bønder kan finde på at fjerne af bjælker og skråstivere. Fordi der skal kunne komme en vogn ind og så er der somme tider konstruktionen er i vejen. I såfalde dækker forsikringen ikke en stormskade, hvor bygningen enten er væltet eller trykket skæv. Du får kun til oprydningen. Det skete for min nabo sidste år.
mvh 666
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis