Problemer med 50ht påhængsmotor

Hej Alle

Har en 50ht marine 4t fra slutningen af 90erne, mellem ben og motorblok ligger der en mellem plade, hvor der er nogle kanaler til udstødning gasser, der er kommet et lille hul i den mod den side der ligger ned mod benet, man kan se på skjolet at der kommer udstødnings gasse ud igennem det.
Forhandler sige det er et spørsmål om tid før der kommer en stik flamme ud igennem hullet og så er motor færdig og at det er et kendt problem for påhængs motor fra det årti. Pris ca 10000kr for ny mellem plade og ben, det syndes jeg er dyrt.

Er der nogler der har erfaringer med det samme problem?
Tager mod alle råd.

God weekende
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad med et billede og en oplysning om hvilket materiale det er lavet af. Det er vel ikke så enkelt at du kan sætte en rustfri bolt med et stort fladt hoved i hullet ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej
Det er alu og der er måske 2 mm gods tykkelse.
Men iden er ikke dårlig, man kan vel have skive og møtrik på den anden side, da det ikke er muligt og lave gevind.

Tak

Er der nogle med ligende problem der ude, så vil jeg godt hører fra jer.
Ja det kan jeg så ikke se om der er plads til, men måske kunne der nittes en plade på hvis ikke , det er jo en f..... masse penge en udskiftning koster.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Har arbejdet med påhængs motore på cerviseret værksted i 8år for ca 10år siden, det med stikflamme og motoren skulle værefærdig har jeg sgu aldrig hørt, har været på mange kuser hvor vi var repperatøre fra hele landet.
Desvære er der nogle useriøse der gerne laver mange penge på folks uvidehed uden at have skrubler for det.
Skrug du bare en boldt i og helst af samme legering, ungå galvanisk tæring.

Mvh Fussi.
kan ikke lige se det hul, men jeg har haft en del med alu. skjolde til mc-motorer som blev tæret omk. vandpumpen..
De fleste røg til teak svejs eller hvad det nu hedder.. Det var meget billigere end at købe et nyt skjold, og holdbart..
Duer selvfølgelig ikke hvis det er et sted den skal skilles ad senere...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Hej

Hullet er kommet i forbindelse med at en gummi pakning omkring kølerør var tæret væk, så kober røret er blevet klemt sammen fordi den er blevet for varm, man der er fikset.
Man kan se på skjolet der omgiver motor at der kommer udstødnings gas ud ved hullet der er blevet lidt sodet endtil vider.

Vi prøve of lave det efter bedste evner, svejse eller bolt.

Tak for iderne.

Er der andre der har erfaringer med det samme problem vil jeg gerne hører fra jer.
Ja forum hedder jo også lav det selv. Held med det

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis