Custom bike

Hvis man skulle bygge en motorcykel som den nedenfor selv - hvilken motorcykel ville så være et godt udgangspunkt som "donorbike" (selvfølgelig så billig som muligt)

Exile%20Fat%20Bloke%20%203.jpg
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Typisk Suzuki intruder VS 1400.

Men det er ikke billigt.

Du ender over 200.000. Se i dba.dk der er nogen gange noget der ligner. Men prismessigt er de ikke til at komme i nærheden af.

Søgeord intruder

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Typisk Suzuki intruder VS 1400.

Men det er ikke billigt.

Du ender over 200.000. Se i dba.dk der er nogen gange noget der ligner. Men prismessigt er de ikke til at komme i nærheden af.

Søgeord intruder

MVH


Det er vel næsten motoren der er afgørende for at man kan lave en ordentlig løsning ikke...? Resten kan vel laves "custom" eller tager jeg helt fejl...?
Nej du tager ikke fejl, men det er ikke noget man gør uden man har et større smedeværksted.

De færdige stumper du kan købe til sådan noget er som regel røv kedelige, og der er noget naboen også kan erhverve. Det gør den jo ikke speciel.

Men jeg syntes stadig du skal kikke i dba.dk

eller på www.ebay.de, men tyskerne har det med at overshoppe, en udstødning der stikker 2 meter op i luften er ikke unormalt.

Ser du ikke orange country choppers på discovery eller på dmax

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Er det ikke næsten umuligt at få plader på sådan en sjover i Danmark??
Jeg ved at en synsmand med speciale i costum-bikes i Sverige følger en håndbygget cykel hele vejen for så tilsidst syne og godkende den..
Dvs der er en der følger alle svejsinger og konstruktioner.
Men i DK er det et meget firkantet system... Ved ikke om reglerne er lempet men det har været nærmest umuligt at få synet sådan en her.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jo, de er ofte kun til pynt og så en lille tur på prøveplader. Det er ikke et brugsobjekt. Men jeg forstår godt facinationen.
Er lidt irriteret over at OCC altid bygger på HD'ere.

Men helt gal er dog toldregler for custom bikes. Man må hælde for 100.000 på en japser, ikke et kvæk fra skat. Men gør du det på en HD fra 1950 så ser skat rødt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Tag og få fat i et stel fra en japaner mc.


 

Citat fra grossmann

Tag og få fat i et stel fra en japaner mc.


Se der er jeg jo laaaaaaaaaaaaaaangt foran... Det var også derfor jeg eftersøgte en "donor" cykel... En som har mulighederne for at let at kunne blive opbygget til at få nogle ordentlige "sutter" på og en massiv stor forgaffel...
Se her er der kun muligheder hvis du køber en gaffelbro. Maskinen der er på billedet er stivstellet så vidt jeg kan se. Der er synd for en nyere maskine at molestere den på den måde. Det ødelægger nogen af køre egenskaberne.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis