douglas plader på tag

jeg skal til at skifte tag. Jeg er i lærer som tømrer men er ikke så langt endnu. men jeg kan dog ikke vente på at skifte tag til senere. Men jeg lægger 18 mm plader op på mine gamle lægter. Men jeg er i tvivl om hvordan man gør ved samlingen ved enderne. de skal samles over et spær. men hvad nu hvis det ikke passer. Man må jo ikke flyskare. og hvis man skal til at skære alle pladerne af, så de passer med et spær. Så bliver der temlig meget afskæring. jeg har høre at man må laske ( på tværs) dem sammen. Passer det.

jeg kan ikke finde noge på nettet ang. det. så jeg vil gerne ha hjælp at en der kender til det og som er 100 % sikker.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis der er tale om et undertag må du gerne laske samlingerne - men ikke hvis det er det primære tag.

Kan sagtens følge problematiken - har den selv om ikke så længe når jeg skal have lagt nyt tag på. Men sæt dig ned og regn på hvor stort spildet reelt er - måske du bliver overrasket over den begrænsede merudgift.

Ellers overvej at lægte taget og så smide pladerne på lægterne, så reducere du dit spild væsentligt - men omvendt får du en merudgift til lægter biggrin Og når den samlede arbejdsindsats så gøres op er du måske bedst tjent med at bruge 3-6000 kr. ekstra på krydsfiner fremfor at købe lægter og have arbejdet med at montere disse.

God arbejdslyst - og kryds fingre for tørt vejr i maj/juni måned - så er vi nemlig to mand der er igang med at lave nyt tag cool cool
Hvis du kører med flyvende samlinger skal de med laskes sammen. hvis ikke vil du kunne se i pappen at det gir sig, det vil så give en lille vulk i pappen.

Så enten på med nogle lægter eller lav samlinger over dine spær.

Tagdækkerclaus
--------------------------------------------------------------------------Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

www.jtt-entreprise.dk

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis