Rensning af gummiliste, maling m.v.

Hej

Jeg er igang med at ombygge en 21' Nordan jolle til fiske (endagstur) båd til 6-8 personer, så der er plads til 6-8 både ude og inde. Der er mange spg. der melder sig og jeg håber at kunne finde hjælp i dette forum.

1. Jeg har afmonteret den tykke gummiliste der sidder hele vejen rundt på ydersiden i forbindelse med slibning før maling. Det er jeg nok den første der har gjort - den forrige ejer har malet med gummilisten siddende på båden med det resultat at der er en del maling på listen.

Hvordan renser jeg bedst gummilisten? Skal jeg behandle den med noget før montering? Hvad skal jeg montere den med (den var limet fast med noget gummiagtig lim)?

2. Hvad skal jeg male med over vandlinien. Båden er slebet glat men der er stadig områder med fastsiddende gl. maling. Hvad skal der rengøres med før maling?

3. Hvad skal jeg male med under vandlinien? Skal al gammel maling slibes væk også fastsiddende der er glat? Detv er et meget tynt lag der sidder tilbage.

4. Hvad anbefales til spartling?

5. Hvilket epoxy produkt skal jeg anvende til at lukke skruehuller i skroget.

Mange hilsner
fartilfire
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også