Sænkning af bil

Jeg har en Ford Escort 1,4CL fra 87 og jeg synes den trænger til at få
undervognen strammet op.
Hvis jeg bare monterer kortere fjedre og nye støddæmpere, så vil det jo
ændre hjulgeometrien.
Derfor har jeg overvejet gruppe N-fjedre, så jeg bevarer frihøjden, er
der nogen der ved noget om dette, priser og leverandører?
Alternativt har jeg spekuleret på om det er muligt at udskifte
bærearmene med nogle fra en XR3i eller RSturbo sammen med kortere
fjedre, er der nogen der har erfaringer med dette?

mvh
steffen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Du kan roligt sænke den du skal bare huske at få bilen sporet bagefter evt.
give den lidt mere toe in hvis den begynder at slide dækkene indvendig . Det
gjorde min da jeg sænkede den ( Escort Rs turbo) Og Bærearme er altså ens om
der 1.4 eller turbo det har ingen forskel

mvh. Bufas

Hej

Min Sierra er sænket (mindst) 50 mm og som du rigtigt nok er inde på så
sændrer det hjulgeometrien bagved. Foran kan det justeres væk med en nu
sporing af bilen men bagved kan man ikke umiddelbart justere det væk. Jeg
har dog læst at man kan få nogle specialværksteder til at fremstille nogle
skiver til at lægge imellem (lidt større operation) og dermed få baghjulene
rettet op. Dette er nok i sidste ende billigere end at skifte bærearm m.m.
Man kan dog udmærket køre med den ændrede geometri og faktisk ser det godt
ud, men dækkene bliver selvfølgelig slidt mere på indersiden end på
ydersiden.

--
Tom

Udover at ødelægge lygternes paraboler, er der også stor risiko for at
brænde bilens originale ledninger af, da de kun er dimensioneret til 60
Watt - dvs. 5 amp. Hvis du benytter 100 Watts pærer trækker du 8,33 amp i
stedet for - altså en forøgelse på over 66 % !!!!

Men hvis du kun bruger fjernlyset i korte perioder behøver du ikke frygte
noget, ellers bør du føre et alternativt sæt ledninger.

>\Christopher
Jo jeg grurer også lidt for hvordan det skal gå, men bilen er synet med det
adskillige gange før (senest af Ford i Haderslev). Jeg har ingen papirer på
det men har ladet mig fortælle at hvis den først en gang er synet med det så
kan jeg bare henvise til dette og bilinspektionen skal så slå det op i
registret.
Jeg har dog forberedt mig med et lettere "modificeret" dokument, hvis det
skulle gå helt galt, da jeg IKKE agter at skifte fjedre bare for at
tilfredsstille en bilinspektør

--
Tom

Op til 40 mm uden Tüv papirer dog under forudsætning af, at der er
mindst 250 mm op til parabolen af evt. tågeforlygter samt 500 mm op
til parabolen af forlygterne. Da jeg var til syn med min golf, spurgte
synsmanden overhovedet ikke på papirer på sænkningssættet.

Mvh,

Christian Støttrup-Andersen
Annonce
Jeg mener kun at det gælder hvis sænkningen er mere end 40 mm. men jeg er ikke
stensikker.

Hygge..
Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis