Nogle Forslag til Bryggers?

Hey Mestere.

Jeg har bestemt mig for at gå IGANG med bryggerset frem for toilettet (tidligere tråd).

Speicelt når der intet har været lavet ved bryggerset siden vi flyttede ind (ca. 4 år siden).
Og vi har egentlig ikke rigigt brugt det, udover at have vasketøjskruve der, vaskemaskinen og tørretumpler. Men nu er det på tide!!

Men jeg tænkte, har i nogen forslag til hvad der skal gøres for at det bliver super flot.

Her er et par billeder fra bryggerset - JA det ser forfærdeligt ud. Altid noget det ikke er hele huset der er like Bryggerset smile:

Som i kan se på nederst på siden, er der 2 "eksempel" billeder.
Det er nogenlunde sådan det skal se ud, men eftersom at det på tegningen er lidt bredere end hvad der kan være i virkeligheden.

Så jeg havde regnet med - Vi starter fra Vandvarmer tanken:

60cm skab til at dække de rør, så 120cm til vaskemaskinen og tørretumpleren + en skuffe under hver af dem. og så noget der er 30-40cm, og så et hjørneskab på 90cm.. og så den anden vej bare plante forskellge underskabe.

Det kunne være dejligt hvis vandet blev ved siden af vaskmaskinen og det, for der er vandrørerne.

Dvs. alt der skal laves:
- Huller og sådan noget skal spartles, så der kan males HVIIIIDT.
- Efter malingen skal der lægges nyt gulv - en form for fliser, dog kliksystem som laminat gulv (Det her er også laminat gulv med "flise" overflade).
- og så skal elementerne sættes op: Det bliver NOK Højglans Hvid, eller bare alm hvid.

attachment.php?attachmentid=6531&stc=1&d=1209336010
Som i kan se på billedet, er det sådan jeg mener det med Vaskemaskinen og tørretumpleren!

Men jeg ved godt det er svært for jer at forklare hvad i synes er fedt/pænt,
men prøv da at give en forklaring på hvad i synes der skal til for at det bliver pænt.

Btw. en anden mulighed jeg/vi har kigget på er at sætte vaskmaskinen og tørretumpleren ovenpå hinanden ved siden af højskabet, så der også MEGET bedre plads til Vasken.

Men jeg tror det kunne være rigtig pænt med en slags pyrmade, det jo først et HØJ skab, og så et MELLEMhøjskab, og så bare helt alm højde - 76,xcm.

På forhånd tak.

/Benne.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
istedet for at at bruge klik gulv tror jeg det er smart at enten bruge korkgulv eller rigtige fliser nu det er et bryggers, der kan jo let komme vand fra vaskemaskinen eller andre steder smile
Den der håndvask du vil have skal da være på den langeside i det bryggers alt andet ville da være synd og skam. Og det er ikke så stort et problem at lave det rent teknisk men det koster nok lidt gryn.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
braat#

Der ligger allerede fliser, dog er de max grimme.

Det jeg tænkte med klikgulvet var, at ligge det ovenpå fliserne da det er nemt og hurtigt.

Men ja, det må jeg lige tage med i overvejelsen, nu når du sir det med vand.
Det er et bryggers, yeah - men det skal ikke bruges som baderum, så tror ikke det bliver nødvendit med rigtige fliser, da det er et KÆMPEEE arbejde.

Vaskmaskinen skal stå i et "skab", så håber da ikke de ligger vand, specielt når de helt nye biggrinbiggrin

Fiahgt#
Det var præcist det samme jeg tænkte. Regner nu også med det bliver sådan smile

Thanks.!

Hvad synes i der skal være af belysning??
SPOT kan jeg ikke lave, da der er 1 sal oven på, så det vil være et kæmpe arbejde og så kan jeg ikke få de 8cm som der normalt skal være luft.

/benne
Hej Benne

1. Gulvbelægning
Jeg ville ikke selv lægge et gulv i et bryggers, der ikke kan klare vand. Nok står der ikke blankt vand J, men forestil dig et barn gå igennem og tabe en flaske sodavand (eller værre endnu, du taber en øl...) – det er svært at få det klistrede stads væk uden rigelig brug af vand.
Og det er altså kun ½-1 dags arbejde at fjerne det gamle gulv og gøre klar til fliser.

2. Sokkel
Jeg valgte en åben sokkel, der består af en melaminplade, placeret på de fikse justerbare ben, som Ikea har til deres køkken. Udover at gøre det muligt at vaske gulv under skabene var det nemt at få pladen i vater og så blot sætte skabene ovenpå.
Sokkelpladen blev skåret lidt smallere end skabene, så den ikke ses.

3. Snavsetøjskurve
Ved siden af vaskemaskinen placerede jeg 3 stk. 60 cm underskabe, der hver blev forsynet med en vasketøjskurv på udtræksskinner – det er altså praktisk at kunne sortere tøjet straks.
For at få plads til dem, droppede jeg vasken – der er en udendørs hane lige uden for.

4. Skabe
Som overskabe valgte jeg også underskabe – dels giver det mere plads, dels et udseende der mere minder om et bryggers end et køkken. Det kræver en plade i siden til at fastgøre skabet på, da det ikke kan hænge alene på bagvæggen. Til gengæld fik jeg ”indkapslet” vaskemaskine og tørretumbler.

Jeg har skab under vaskemaskine og tørretumbler som du også vil have (kan netop rumme en kasse øl) - det er alletiders at få maskinerne op i højden. Husk at der skal lægges en plade under maskinerne, de kan ikke blot stilles ovenpå elemenet.

Til dine tegninger:
- foreslår at du dropper højskabet på dets nuværende placering og rykker vaskemaskine/tørretumbler en tak hen, så kan du vist få plads til 3 skabe med vasketøjskurve ved siden af vaskemaskinen. Kan højskabet evt. stå på den væg du ikke bruger til noget ?
Lav en pertentlig tegning på ternet papir i nøje mål af rum og din tænkte opstilling - det er dumt at mangle 2 cm, når du sætter skabene op....rolleyes

Hej Frank
Hej Frank.

Rigtig mange tak for din grundige besvarelse.
Men jeg kan ikke fjerne højskabet, da dér er Vand-varmer-tanken. Det er den eneste grund til at jeg sætter højskabet - for at skjule vand-varmer-tanken.

Men det med snavnsetøjskurvene har jeg tænkt over, og det skal være henne ved vinduet, da der er en radiator for enden, så kan ikke have element der, så der smækker jeg et 100cm frihul eller noget i den stil, til 2-3 snavsetøjskruver.
fra IKEA eller noget.

Jeg har ikke målt 100% med elementer, men i hovedet har jeg hvordan det nogenlunde skal se ud - det skal bare tilpases.

Jeg har fået spartlet det næsten færdigt 3 gange, så det er næsten klar til at blive malet smile

Det mht. sokklen, var netop jeg også tænkte, bare bygge det på ben, så man kan komme indunder og gøre rent.

Rigtig mange tak.

Det dejligt at nogen fortæller hvordan det er hos dem selv, det jo der inspirationerne kommer fra...smile

/benne

PS. Hvad har du som loft belysning??
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Benne
- havde lige overset det med vandvarmeren...
Jeg har et træloft, hvor jeg fik lavet spots, drejelige, så de kan lyse ind i højskabene. Desuden to pendler foran vinduet.
Hej
Frank
Jeg er selv igang med mit bryggers....

Mit gulv var før små brune mosaikker... dem har jeg ladet ligge (dog fjernet dem som var hule)... Ovenpå jeg kastet 4 poser flydespartel ... Efter det har tørret en uge har jeg nu lagt store flotte antracit-klinker på det helt plane gulv.. Og det ligger super godt...

Ang sokel, så har jeg i forbindelse med at jeg rettede gulvet op muret mig en sokkel til mine nye skabe... Synes selv det ser ret godt ud...

Kan evt kaste et billede af projektet hvis dette har interesse....

/Anders
f.brodersen#

Okay. Det er lækkert og smart.
smile
Tak

A-torsten#
Lyder spændende, og held og lykke med dit biggrin
Du må meget gerne vise et billede, og det må andre
også, hvis de vil vise deres bryggers frem. smile

Det altid nice at se, hvordan andre har fixet deres..

/benne
Torsten - hvis det er problem med at smide dem ind her,
så brug peecee.dk ellers kan du sende via mail smile
Der skal lige sættes skabe op i morgen så skal jeg kaste billeder af det det endelige resultat (dog - malede dører som afventer bedre vejr )

/Anders
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også