Telefonledning

Jeg vil flytte alle telefon/data installationer til kælderen. Jeg skal derfor ligge ny ledning fra telefondåsen udvendig på soklen til kælderen (ca. 10 meter).
Jeg turde imidlertid ikke købe ledningerne, som i Bauhaus blev kaldt 'telefonledning'. Jeg havde forventet det skulle være parvis snoede, hvilket ikke var tilfældet med det kabel jeg kiggede på.
Mit spørgsmål lyder derfor; kan jeg bruge et kabel bestående af ikke-par-snoede enkelt core Cu ledninger?
På forhånd tak for kommentarer
Jens Christian

 

Jeg vil flytte alle telefon/data installationer... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra jc

Hmmm... du har vist aldrig været fedtet ind i TDC's kløer, når det sjovt nok kan være tæt på umuligt at få lov til at have en anden udbyder end dem selv. F.eks obstruerede de i mange år muligheden for at andre udbyder ved "spærre" linjen, således at andre udbyder simpelthen ikke kunne få lov at overtage linjen.

Der hvor jeg arbejder har vi firmabetalt internet ved TDC! Jeg har rigtig mange kollegaer, der efter adskillige års kamp gav op over for at få lov til have en anden telefonudbyder end TDC.

mvh
Jørgen


Ja, det er selvfølgelig en træls situation, men altså gang på gang har jeg lavet Cybercity hvor det firma ikke engang har udstyr på en "land-central" også kaldet en Bit-Stream-Access, det er såment bare det der skal laves, og der er i nogle tilfælde hvor Cybercity, Fullrate mm. ikke vil betale for at få oprettet sådan en, og så er det jo "dig" der bliver fanget der.

Men altså som ansat i firmaet, kan jeg da godt genkende nogle af de ting du skriver, og vi som teknikere er mere en villig til at installere andres udstyr, da vi gerne vil give kunden en god oplevelse, men det kræver også at vores bagland fungere, som det ikke altid gør!

Hilsen
 Mark
Citat fra Mark RL

Ja, det er selvfølgelig en træls situation, men altså gang på gang har jeg lavet Cybercity hvor det firma ikke engang har udstyr på en "land-central" også kaldet en Bit-Stream-Access, det er såment bare det der skal laves, og der er i nogle tilfælde hvor Cybercity, Fullrate mm. ikke vil betale for at få oprettet sådan en, og så er det jo "dig" der bliver fanget der.

Men altså som ansat i firmaet, kan jeg da godt genkende nogle af de ting du skriver, og vi som teknikere er mere en villig til at installere andres udstyr, da vi gerne vil give kunden en god oplevelse, men det kræver også at vores bagland fungere, som det ikke altid gør!


Dejligt at høre det er et reelt problem, som måske nok var værre for nogen år siden. Jeg tror du har ret i at det ofte er baglandet der spærrer.

mvh
Jørgen
Foruden telefonledning i tomrør til tilkoblinsboksen, har jeg lagt et tomt rør fra teknikkælder til uden for sokkel – jeg glæde mig til der skal ligges en fiber forbindelse ned i den !

Nu udviklede tråeden i en lidt anden retning, så jeg vil afslutte med en, synes jeg selv, sjov historie fra den rigtige verden dengang et stor teleselskab stadig var overvejende på danske hænder.

Min gamle far er en lidt langmodig type som tollererer meget, incl en dårlig telefon forbindelse og derafledte brok fra sin hustru om for fa.... at se og få gjort noget ved det. Jeg tror det stod på i et års tid.
Da han endelig fik taget sig sammen og ringede til fejlmeldingen (eller hvad det nu var) lykkedes det ham ikke at komme i tale med en person, men skulle indtale problemet, jeg tror via noget voice response system. Det var for teknisk og duede bare ikke – han ville tale med en rigtig levende person.
Han har en stor omgangskreds, men der var ikke nogen som havde med selskabet at gøre. Den eneste han kunne komme på, var en der hedder Dyrmose ovre i København. Ringede til ham, men han var desvære til møde, det er sådan nogen jo, og det kunne ikke afbrydes på trods af det ’alvorlige problem’. Så han måtte opgive med uforrettet sag.

Stor var overraskelsen derfor da han efter et errinde senere på dagen mødte tele teknikere på gården. De havde havde fået besked ’fra øverste sted’ og iøvrigt klaret problemet (ørntviste).

Så kom ikke at sige TDC ikke yder god service..............

 

Citat fra Decollage

Stor var overraskelsen derfor da han efter et errinde senere på dagen mødte tele teknikere på gården. De havde havde fået besked ’fra øverste sted’ og iøvrigt klaret problemet (ørntviste).

Så kom ikke at sige TDC ikke yder god service..............


Super hyggelig historie.
Mine oplevelser med TDC er nogle helt andre. Uhyggelige, nærmest, den ene hånd aner ikke hvor den anden er, fejl på fejl, ikke bare her privat men flere andre steder jeg hat haft "modarbejde" med dem, men det skal jeg nok spare for.
Nu er jeg på fiber, det er en anden snak.
Hej

Jeg har også en lille historie om TDC:

For nogle år siden havde vi en totalbrand i vores hus, og der blev fluks stillet en campingvogn op ude på vejen, men i en sådan situation skal man hurtigt bruge en telefonforbindelse (før mobiltelefonens udbredelse og firmaet hed vistnok heller ikke TDC dengang), og jeg fik fat i en formand som som kunne fortælle mig, at de havde meget travlt, og der ville gå nøjagtig syv dage inden jeg kunne blive koblet på igen, hvorefter jeg lettere ophidset afbestilte reparationen med denne bemærkning: "glem det jeg kobler selv på".

45 minutter senere var der en montør i indkørslen wink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis