vask af kaleche optimisten 359 4200 27-04-2008 20:24 kan man vaske en kaleche med vinduer i vaskemaskinen kan man risikere at ruderne dør eller at det hele kryberpå forhånd tak der er altid solskin bag skyerne 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 28-04-2008 06:53 Jeg vil nok fraråde dig at stoppe din Kalche i vaskemaskinen, dine vinduer vil blive ødelagt. V.h. Håndværkeren
JAN1965 6 5500 08-06-2008 21:21 Send den til en professionel. Og måden du finder ud af om det en sådan er hvordan han/hunvil lave impræneringen. Alt andet en en varmefixeret er spild af tid og penge. så hvis di lokal vaskemand ikke ved hvordan en sådan laves, så find en anden. Men du kan ikke gøre det derhjemme. Din maskine er simpelthen for lille, harikke de rigtige programmer + du næppe har impræneringsmidlet og tørretumbleren til varmefixeringen. ..sagde han tørretumbler - Ja, det gjorde han mvh Jan
autoole 932 9220 09-06-2008 20:00 Jaaaeeeee, håndværker, !!!!No sajer do nåk dej it ka puts i æ vaskmaskin do, mænnnn hå do høt ???Jeg har før svaret på spørgsmålet i et tidligere indlæg, og gør det gerne igen.Vi havde en granada 27 i 10 år, og hvert år når båden blev afklædt, kom sprayhood, bompresenning, samt vindbreak i vaskemaskinen på 40 grader, Ariel sæbepulver af det til kogevask, og derefter lufttørres.Delene lægges sammen for vinteren, og til foråret blev delene sjasket ind i hempels imprenering, så det var gennemvædet, og derefter monteret.Båden blev solgt efter 10 år, og da var alle dele næsten lige så pæne som da de var nye. Og for at det ikke skal være løgn, mener jeg at de stadig er på bådenVi har nu en elan 31, hvor vi monterede ny sprayhood, bompressenning og vindbreak da vi fik den, og nu på 8. sommer med samme behandling, ligner de næsten stadig nye.Selvfølgelig ingen imprenering på ruderne, da det er vanskelig at fjerne.Så man kan godt bruge vaskemaskinen.Mvh autoole
grandoldman 5248 5700 10-06-2008 07:47 Jeg vil tro at det også er en dårlig ide at smide skyllemiddel i vaskemaskinen hvis man vil have optimal virkning af impræneringen.Husk at du aldrig må bruge nogen som helst form for opløsningsmiddel på vinduerne. Heller ikke ajax vinduesrens for der er ofte sprit i. Dine vinduer bliver matte af sprit så kun vand og sæbe. Gå efter bolden - ikke manden.Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012 Svendborg
Kanmandet 785 7000 11-06-2015 00:01 Jeg har da aldrig hørt så galt. Vi har en Bandholm 28. Sprayhooden har store ruder, det samme har kalechen. Vi kunne da aldrig drømme om at vaske nogen af delene i en vaskemaskine! Kunne slet ikke få det proppet ind i den, selvom det er en xl model vi har - altså vaskemaskinen. Men der er da andre måder at gøre disse ting rene på. Køb en 8x6 meter billig grøn presenning. Læg den på terassen eller græsplænen. Lav noget sæbespånevand (ikke alm. Vaskepulver!) Læg det der skal vaskes på presenningen og skrub med en blød børste. Spul grundigt med rent vand - brug haveslangen. Hæng til tørre over bukke, borde, stole eller på tørresnoren. Om foråret imprægneres med et passende middel, som jeg ikke lige husker navnet på, men det males hurtigt på med en bred pensel og skjolder ikke. Vores sprayhood og kaleche har 20 år på bagen, men trænger til udskiftning nu. Ingeborg http://2.bp.blogspot.com/_O66hYRpFslA/SwFnKWUNwWI/AAAAAAAAFkI/nQCl_B6kPhI/s1600/peter_og_ba_104.jpg Når lysten driver værket
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her