Tv ombord

I år vil jeg gøre noget ved det - installere en virkelig god tv antenne, som
kan modtage under de fleste forhold i farvandene omkring Danmark

I den forbindelse vil jeg være taknemmelig for nogle råd mht hvilke mærke og type man har gode erfaringer med. Det er en sejlbåd, så jeg har muligheden for at få den op i en god højde

mvh
claus petersen

navigare necesse est
33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah !
Jeg syntes du skulle blive hjemme i din stue hvis du vil se TV, sejler du måske ikke for at komme væk fra al det der gør hverdagen lidt træls. Det er ok med en radio, for du kan foretage dig andet medens du lytter men med et TV er du lige så fastlåst som der hjemme ved den stationære støtte pædagog.
Man sejler da for at opleve, og du oplever ikke noget når du sidder under dæk og gemmer dig.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Tjah !
Jeg syntes du skulle blive hjemme i din stue hvis du vil se TV, sejler du måske ikke for at komme væk fra al det der gør hverdagen lidt træls. Det er ok med en radio, for du kan foretage dig andet medens du lytter men med et TV er du lige så fastlåst som der hjemme ved den stationære støtte pædagog.
Man sejler da for at opleve, og du oplever ikke noget når du sidder under dæk og gemmer dig.

V.h. Håndværkeren


det vil jeg nu ikke sige jeg syntes det er rart om aftnen med et tv
Tak for jeres svar. Til MTL - jeg havde nu læst de indlæg som du linkede til, men håbede på, at der var kommet noget nyere og mere effektivt på markedet.

Og til Håndværkeren. Et lidt besynderligt og bedrevidende indlæg. Det må da være din spøg, for selvfølgelig kan man både nyde sejladsen og tv-udsendelser, men hver ting til sin tid, og som Odder 27 skriver, "så er der jo aftenerne i havn" - efter en lang dag i stormende kuling med mindsket sejlføring og næverne knuget om rorpinden.

navigare necesse est
Hej Claus
bare ok, viste ikke om du havde set det, men der er jo sket rigtigt meget med de digitale antenner, så jeg tror da at det er det du skal gå efter

Michael

Annonce
Citat fra clausphilip

Tak for jeres svar. Til MTL - jeg havde nu læst de indlæg som du linkede til, men håbede på, at der var kommet noget nyere og mere effektivt på markedet.

Og til Håndværkeren. Et lidt besynderligt og bedrevidende indlæg. Det må da være din spøg, for selvfølgelig kan man både nyde sejladsen og tv-udsendelser, men hver ting til sin tid, og som Odder 27 skriver, "så er der jo aftenerne i havn" - efter en lang dag i stormende kuling med mindsket sejlføring og næverne knuget om rorpinden.



Næh det var faktisk ikke en spøg !
Prøv at se dig om i havnene efter kl. 18,00 der er stort set meneske tomt, for vore dages sejlere har glemt det sjociale liv imellem andre sejlere. Du tager da ud for at opleve ikke. Men hvad hjælper det når alle bare sidder nede i hver sin sejlende Campingvogn og glor på TV.
Førhen var det sådan at havde man været ude i hårdt vejr, så var der noget at dele med andre, på den måde er mange erfaringer bragt videre og dobbelt så mange løgnehistorier. Men det hører med til sejlerlivet, jeg har selv været lystsejler i mange år, men tabte efter hånden interessen, for havnene blev mere og mere meneske tomme som årene gik. I dag er der stort set ingen der aner hvad moleræs betyder !

V.h. Håndværkeren
Jo det har du ret i Håndværker, men det var da stadig et besynderligt svar på hvordan man får sig et godt tv-signal i sin båd.....Om man så syntes at et tv hører til i en båd eller ej, må vel høre til under et andet emne. Men igen... Det er jo bare MIN mening. Hold jer flydende biggrin
Jamen jeg kan da godt give et bud på en antenne som jeg ville mene egner sig til maste toppen af din båd, du skal have en Rundstråle antenne, det er blot en antenne på 2,7 m. i toppen. Og da det efterhånden bliver digitalt skulle du måske blot prøve med en af de nye indendørs DVB antenner.
Hej Håndværker.

Godt ord igen. Du er en mere social type end jeg, måske derfor din aversion imod tv ombord.
M.h.t den tekniske side af sagen, så vil jeg prøve med den omtalte DVB antenne. Det vil i hvert fald spare mig for en masse installationsarbejde, hvis den virker nogenlunde effekttivt.

Hilsen, Claus

navigare necesse est
Hej Claus
ingen tvivl om at de er effektive, der hvor vi campere har det næsten været umuligt at få et bare nogetlunde signal med en alm. "gammeldags" antenne trods forstærker osv. men købte en digi boks(300 kr.) og en antenne (500) , og så skal jeg ellers love for at der kom billed kvalitet, til sammeligning så koster en bare nogetlunde antenne til en campingvogn omkring 1500,-

Michael

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis