Koble gaskomfur fra

Vi er ved at bygge nyt køkken så vi skal have koblet vores gamle gaskomfur fra. Det er meningen at vi skal have en gas dropinette i det nye køkken, som jeg vil have en vvs/gas mand til at installere.
Problemet er at jeg synes det virker dumt at få en mand ud bare for at koble komfuret fra. Gasledningen går til en regulator der så går ind i komfuret. Regulatoren er af mærket Maxitrol og modelnavnet er RV47. Der kan ses nogle specs her:
http://www.maxitrol.com/PDFs/RVPO_MS_EN_03.2008.pdf

Jeg har også taget et billede af regulatoren som den sidder på mit komfur (beklager billedkvaliteten).

Den har en stor metal skrue der kan skrues af. Under den sidder der en stor plastikskrue. Jeg har prøvet at skrue den helt i bund, men der kommer stadig gas ud af komfurets dyser.

Er der nogen der ved hvordan man lukker for gassen på regulatoren, så jeg kan skrue regulatoren fra komfuret?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du må ha en hane,eller ventil siddende foran din gasslange,skruen i regulatoren er til at regulere gastrykket med, den skal du ikke skrue på, jeg går ud fra at det er naturgas du har,så der skal være et sted du kan lukke for gassen

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Aha. Takker. Har fundet en skrue på selve gasrøret... Takker mange gange for dit svar!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis