utæt tagpap på garage råd søges

jeg har et tagpaptag på garage som er utæt et sted koncenteret omkring en kvadratmeter. Har nogen et tip til noget jeg kan reparerer det med så utætheden eller utæthederne lukkes. Jeg vil gerne slippe for at udskifte tagpappen :-) Hvis tagpappen skal skiftes hvilken type pap og i hvormange lag skal jeg da bruge. Det er helt fladt tag.

På forhånd tak

tellme
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra tellme

jeg har et tagpaptag på garage som er utæt et sted koncenteret omkring en kvadratmeter. Har nogen et tip til noget jeg kan reparerer det med så utætheden eller utæthederne lukkes. Jeg vil gerne slippe for at udskifte tagpappen :-) Hvis tagpappen skal skiftes hvilken type pap og i hvormange lag skal jeg da bruge. Det er helt fladt tag.

På forhånd tak

tellme

hej, du kan købe reperationsstrimler i jem og fix,men du har fået vand ind,så du skal regne med at træunderlaget er vådt og måske ødelagt,det er faktisk let nok at lægge nyt tagpap på,,i Baumarkeder i Tyskland kan du købe de rigtige materialer til halv pris.

<p>&#160;intet er så galt,at det ikke er godt for noget</p>
Hej Tellme
- alternativt smøre tagasfalt på den kritiske m2.

Mht nyt tagpap-tag:
Har det været utæt længe ? kan du inspicere taget nedefra?
Hvis du er i tvivl om træet, er det sikreste at fjerne det gamle pap, fat på skovl og spade og løsne det, kan du parkere traileren nedenunder kan du få det hurtigt væk.
Så er der mulighed for at se tagbrædderne og om noget skal skiftes.
Pålægning af to lag pap, en underpap og en overpap, brændes på.
Tagpap koster en formue, indhent evt. et tilbud fra flere trælaster og spørg evt. en håndværker om hvad han skal have for at lægge det på- incl. materialer. Så kan du sammenligne og se om det er værd selv at gøre det. Husk der går også brænder og gas til.
Se endvidere denne tråd : http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=42480
Hej
Frank
Hvis du er HELT sikker på at det er tagpap og ikke tagfolie (de ligner hinanden) så kan du som tidligere foreslået købe lidt tjære, og så ellers bare gå igang med en kost, og fordele det over hele taget. For effekt skal man dog gøre det ca. hver 3-5 år, og hvis du allerede HAR vand indtrængning, så er der en god chance for at du skal have skiftet et stykke af pappen, og evt. også undertaget (der kan nemlig pga. vandet også riskere at være kommet svamp i konstruktionen). I "hjemmebyg" tager det normalt ca. 2 dage, lidt rodalon, en smule krydsfiner, et par hobbyknive og en MASSE knivblade, lidt tagpap, og en ukrudtsbrænder af fikse et hul på op til 4 kvm. Men hvis du ikke har prøvet det før, så vil jeg råde dig til at alliere dig med en der har, for det er lidt svært at forklare det helt præcist, hvad man skal gøre og hvordan. Især hvis du har flere lag tagpap på taget (ofte lægger man jo bare et nyt lag ovenpå det gamle).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis