Gipsonit lofte - nemmeste løsning? Spartles ud el. gips plader ovenpå?

Hej,

Ja, jeg kunne godt tænke mig at vide hvad den nemmeste, billigste og selvfølgelig den pæneste løsning er hvis man har købt et hus med Gipsonit lofter og man ikke er særligt vild med den slags lofter... Vi vil gerne bare have lofterne helt hvide og uden firkanterne hvis I forstår... Vi har fået af vide, at man enten kan spartle alle kanterne ud og så male loftet efterfølgende eller at man kan sætte gipsplader op, spartle kanterne ud og så ligge noget dug agtigt på og herefter male loftet.......
Men men men hvad er den nemmeste og smarteste måde at gøre det på? Og præsis hvad er det man gør i sådan en situation???? Hvad ville I gøre??

Bøgen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke sikker på at jeg ved hvad Gipsonit er - men men men.....

Du kan selvfølgelig godt lægge et nyt gipsloft på, men det skal også spartles og slibes og spartles og slibes..........i en uendelighed (næsten) og filten er en god ide også på gipslofter

Så hvis det var mig og loftet i øvrigt ser fornuftigt ud ville jeg spartle det eksisterende loft og spare både penge og tid.

/lassemor

......Giraffer er smukke.......
Hej Bøgen

Dit loft kan vist enten være monteret med søm/skruer i hjørnerne eller med smalle pinde og fordækt sømning i en not på siden af pladerne "pind-op system". Sidstnævnte kan muligvis arbejde temmelig meget, hvilket ikke gør den særlig velegnet til udspartling.

Vælger du imidlertid at forsøge (uanset konstruktionen) ville jeg vælge at spartle samlingerne og slibe loftet jævnt. Herefter limer du en malerfilt op og grunder og maler et par gange.

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
LuneLund - Det er et hus fra 68' så hvad brugte man dengang til at sætte gipsonit op med?? Hvis det er sat op med det pind-up-system du snakker om - hvad er den bedste løsning så?

Bøgen
[Indlæg slettet]
[Indlæg slettet]
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også