Hej alle.
En lille forklaring:
Jeg skulle have ny motor i båden. Jeg valgte at montere en VW-T4 motor, en 5 cylindret på 2,4 liter uden turbo, til erstatning for den (defekte) leyland BMC motor der var i forvejen.
Der skal jo så modificeres lidt for at det kan lade sig gøre, ferskvandskøling, ny vandkølet udstødning, forbindelse til gearkasse, motor ophæng, modificering af saltvandspumpens bla. ophæng.
Det originale koblingshus er blevet forlænget med 50mm, og jeg satte en forlænger på svinghjulet, som flytter dæmperpladen ud i den rigtige afstand, så gearkassen kan monteres korrekt.
Så vil nogen måske undre sig over den konstruktion. Grunden er at starteren på en T4 vender bagud, derfor var jeg nødt til at flytte gearkassen længere bagud så marinegearet kunne være der, der manglede kun 12 mm for at den kunne være der på alm. vis, men 12mm er 12mm
Jeg havde overvejet at sætte gearkassen hen til skruen, og så forbinde til motoren med den kardanaksel der var der i forvejen, men den type kardan kan ikke løbe med de omdrejninger, derfor blev det konstueret som beskrevet ovenfor.
Pga. forlængelse af motoren skal kardan kortes op.