Hvad skal jeg vælge at tv signal

Hej

Jeg er kommet langt med min ombygning, og nu er jeg begyndt at tænke på hvordan og hvor jeg skal få mit tv-signal fra.

I dag har jeg parabol, men er godt træt af det, da jeg jo skal have en box til hver tv.
Jeg har overvejet tdc tv, som kører over internettet, men det dur ikke da vores internet er en professinel linie som jeg har igennem mit arbejde, og derfor ikke kan laves om, det samme gælder vore telefon.
Jeg har også overvejet alm. kabel tv, men syntes det er dyrt at få lagt ind, og generelt dyr pr. mdr.

Så det jeg har brug for er et signal som kan fordeles på flere tv. nogle gode forslag ?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
spørgsmåler er jo hvad kanaler vil du se ,er det kun dr1/2/tv2/dr update så kan du modtage signalet via ddt nettet gratis dog kræves x antal dtt bokse
ja, det kan du selvfølgelig have ret i.
Disse kanaler som du nævner kan du også tage via en digital antenne. Men vi vil gerne have mere end det, en eller anden form for pakke, som viasat eller digital.
Men som jeg kan se er kabeltv nok den eneste løsning for os.
Citat fra FAG

ja, det kan du selvfølgelig have ret i.
Disse kanaler som du nævner kan du også tage via en digital antenne. Men vi vil gerne have mere end det, en eller anden form for pakke, som viasat eller digital.
Men som jeg kan se er kabeltv nok den eneste løsning for os.



viasat hold dig langt væk fra dem medmindre man gerne vil stavnsbindes til dem ,det er meget svært og opsige sit abbonemt hos dem og de truer med det ene og det andet ,forbruger styrelsen har mange sager liggende over dette firma .

hvis du kan klare dig med

dr1
dr2
dr update
dk4
tv 4
tv 5
tv2 zulu
tv2 charlie

alle er dk kanaler og fåes kun hos cd samlet

så er canaldigitals local pakke sagen den koster 89 mdr + 2x389 om året i kort service
Men skal det ikke være via parabol ?, det har jeg jo i dag.
Vi har canaldigital, mener det er mellempakken vi har. det du forslår af kanaler er nok lige i underkanten, jeg tror ikke ungerne vil undvære de der tegneserier kanaler.
Problemet ved parabol er at vi skal have en boks til hver tv, samt et kabel og hoved til hver tv, og nu når vi har 5 tv, snart 6 da der sikkert også kommer et på badeværelset, er det jo alt for dyrt, det vil koste os 700-800,- om måneden.
285,- for den første boks incl. kanalerne (det giver vi i dag), og herefter 100,- mere pr. boks. Eller er det mig der tager helt fejl her.
så det er egenlig et alternativ til det jeg leder lidt efter.
Citat fra FAG

Men skal det ikke være via parabol ?, det har jeg jo i dag.
Vi har canaldigital, mener det er mellempakken vi har. det du forslår af kanaler er nok lige i underkanten, jeg tror ikke ungerne vil undvære de der tegneserier kanaler.
Problemet ved parabol er at vi skal have en boks til hver tv, samt et kabel og hoved til hver tv, og nu når vi har 5 tv, snart 6 da der sikkert også kommer et på badeværelset, er det jo alt for dyrt, det vil koste os 700-800,- om måneden.
285,- for den første boks incl. kanalerne (det giver vi i dag), og herefter 100,- mere pr. boks. Eller er det mig der tager helt fejl her.
så det er egenlig et alternativ til det jeg leder lidt efter.




Så er der ikke så mange andre alternativer end antenne forening/kabel

så har du heller ikke problemet med extra bokse da du får alle kanaler på hver sin uhf frekvens ud på hvert tv du har
Annonce
Citat fra FAG

jeg tror ikke ungerne vil undvære de der tegneserier kanaler.
...
så det er egenlig et alternativ til det jeg leder lidt efter.

Tror jeg ville opsætte min egen antenne og tage DR1, DR2 og TV2. Og købe en box der kan modtage alle 3 kanaler og videre sende dem i NICAM stereo på UHF (Dit alminde antennenet). Samt købe lidt tengefilm og slik til børnene for de sparede penge du normalt betalte til CD.

OFF TOPIC: Jeg er igang med at afslutte min kontrakt til Stofa, da jeg ikke ser meget TV, og vil gerne spare pengene. Men generelt har jeg været tilfreds med STOFA. Jeg vil købe en antenne og en box med 3 kanaler, så jeg kan se DR1,DR2,TV2 i alle rummene, hvis jeg engang skulle ønske at se mere TV.
Dejligt med et emne netop indenfor dette område - er lige, hvad vi også går og overvejer i øjeblikket...
Vi har nu almindelig antenne på taget, almindeligt TV (snart 2 stk.s - køber lille fladskærm til køkkenet) og kan tage DR1, TV2 og DR2. Sådan vil vi egentlig allerhelst blive ved.
Det har også stor prioritet for os at undgå en digitalboks og dertilhørende ekstra fjernbetjening mm. ved hvert fjernsyn. Derudover ønsker vi naturligvis den billigst mulige løsning. Vi har mulighed for både TDC og fiber bredbånd.
Når du, Bri_jac, skriver at du vil anbefale en almindelig antenne og så en box - er det én, der kan installeres på loftet, så man ikke behøver at slås med den ved TV'et eller ved TV'erne? Det ville klart være en god løsning for os i så tilfælde.
Er der ellers nogle, der har nogle gode ideer til løsningen?
På forhånd tak for god oplysning!
Mvh. Anne Sofie.
Skrevet af Annesofieb på 11 sep 2009 17:43
Dejligt med et emne netop indenfor dette område - er lige, hvad vi også går og overvejer i øjeblikket...
Vi har nu almindelig antenne på taget, almindeligt TV (snart 2 stk.s - køber lille fladskærm til køkkenet) og kan tage DR1, TV2 og DR2. Sådan vil vi egentlig allerhelst blive ved.

->vælg et tv med mpeg4 dekoder indbygget så sparer du en ext box og du kan se alle kommende mpeg kanaler

Det har også stor prioritet for os at undgå en digitalboks og dertilhørende ekstra fjernbetjening mm. ved hvert fjernsyn.

->så skal du have nyt tv med ,peg4 dekoder indbygget

Derudover ønsker vi naturligvis den billigst mulige løsning. Vi har mulighed for både TDC og fiber bredbånd.

->fiber er ikke nødvendig vis en billig løsning ,de kører med digital tv dvs en box ved hvert tv som koster extra abbonemt

Når du, Bri_jac, skriver at du vil anbefale en almindelig antenne og så en box - er det én, der kan installeres på loftet, så man ikke behøver at slås med den ved TV'et eller ved TV'erne? Det ville klart være en god løsning for os i så tilfælde.

->du kan ikke instalere nogen boks på loftet ,du skal have en ext box ved hvert tv eller en tv med indbygget mpeg4 dekoder .

sørg for udstyret er boxer godkendt og med kort læser

Er der ellers nogle, der har nogle gode ideer til løsningen?
På forhånd tak for god oplysning!
Mvh. Anne Sofie.


med et hoved med 4 udgange på parabolen kan man købe en fordeler box der kan splitte ud til max 16 tv/boxe. de koster vist omkring 2100kr.
man kan få en kort fordeler hvor du har dit kort fra udbyderen siddende. den sender så koderne trådløst ud til alle de bokse du kunne ønske dig. kort kode senderen koster 1500kr og et modtager kort koster ca 200kr. så slipper du for at betale for ekstra kort. og det er selvfølgeligt helt lovligt. det har du hurtigt tjent ind. LG er fabrikatet.
her fra 1 november har du dr's ramasjang som er en børnekanal. den kan modtages terestisk.
Ellers kig på boxers kanal udvalg. det er ikke helt åndsvagt.

Jacob
Mange tak for svar og gode fif, begge! Godt med velinformerede hjælpere derude...;-)
Synes det uanset det lyder dyrt med alle de løsninger, for ja fibernet eller parabol er jo bestemt heller ikke gratis - og vi ville altså helst undgå de løbende udgifter og så alle de kanaler, vi ikke synes vi har behov for...
Tror måske vi går efter en digitalboks i første omgang til fjernsynet, grrr!, - og så en lille fladskærm til køkkenet med indbygget modtager til den tid. Så kan den gamle antenne jo blive, hvor den er.
Og det ER muligt med en digitalboks at se én kanal, mens man optager på harddisken fra en anden kanal, ikke sandt? Har nemlig hørt fra andre, at det skulle være et problem, men kan jo næsten ikke være rigtigt...??
Mvh. igen og go' aften, Anne Sofie.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis