skære i trapez plade

hvordan skærer man i en trapez plade (blå) uden den splintrer .

skal der bruges vinkel sliber ,sådan en kan jeg låne af naboen

hvad er nemmeste løsning ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
brug en fintandet håndsav
hvis du ikke er vant til at save i den slags , kan du sætte tape på i savsporet og evt lægge den mellem 2 bræder lige i kanten af snittet , så er den også nemmere at styre
bruger du en vinkelsliber vil den smelte omfring klingen og blive rykket istykker, den køre alt for hurtigt
Hej
Hvis du vil bruge vinkelsliber, skal det være med den gammeldags skive til sten, den vil køre igennem uden at smelte prøv det på en lille prøve først for lige at få fornæmelsen, når jeg skærer laver jeg en kridt streg først, så bliver helt lige det giver et proff look
Citat fra Rentojohn

Hej
Hvis du vil bruge vinkelsliber, skal det være med den gammeldags skive til sten, den vil køre igennem uden at smelte prøv det på en lille prøve først for lige at få fornæmelsen, når jeg skærer laver en kridt streg først, så bliver helt lige det giver et proff look



tak for jeres svar .

vedr fin tandet sav er det ,det der svarer ti len liste sav ?
Jeg brugte engang en stiksav med jern klinge, det fungere fantastisk og i en fart der er til at følge med i.
eller vinkelsliber med diamant skive på.
Den hverken flosser eller smelter pladen
Citat fra sluppermand

eller vinkelsliber med diamant skive på.
Den hverken flosser eller smelter pladen





Lånte en vinkel sliber med diamant skive på ,og efter forsøg på en kasseret plade gik det som smurt smile


prøvede med en stiksav men den splintrer pladerne istedet så det kan ikke anbefales .
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis