Træ til seng.

Hej alle sammen.
er der nogen som kan hjælpe mig med hvor skal jeg købe det træ som jeg skal bruge til en seng, som jeg vil til at bygge, jeg skal bruge nogle brædder med disse mål 21x130x2500 mm i fyrretræ, eller skal jeg vælge at købe nogle finer plader og lade byggemarkedet skære dem på de mål som jeg skal bruge??
hvad vil blive det bedste og billigste.
Sengen bliver en Dobbeltseng, med 2 boxmadrasser og målene er 180 x 200 den skal sortbejses
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tbk1.
Nu skriver du ikke ret meget og dimentionerner på din seng, men det flotteste resultat får du nok i Fyrretræ hvis den ikke skal males. Skal den males vil jeg råde dig til noget 16 mm. spånplade med noget billigt fyr/gran som forstærkning på bagsiden. Husk at hvis du laver bunden af en plade, skal der bores mange huller til ventilation.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Tkb1

Hej alle sammen.
er der nogen som kan hjælpe mig med hvor skal jeg købe det træ som jeg skal bruge til en seng, som jeg vil til at bygge, jeg skal bruge nogle brædder med disse mål 21x130x2500 mm i fyrretræ, eller skal jeg vælge at købe nogle finer plader og lade byggemarkedet skære dem på de mål som jeg skal bruge??
hvad vil blive det bedste og billigste.

Du kunne jo også gå på en planteskole hvor tiden jo er nu.
og købe et lille træ og plante det, så har du masser af tid til at tænke over målene.
Husk at hvis det skal være en dobbeltseng skal du nok købe to træer.
´Hej Tak for svarerne
så må jeg hellere få fat i to træer, i en fart. så det kan blive i år at jeg får lavet den seng., Tror at det var over discovery at jeg så at amerikanerne har en maskine der kan flytte voksne træer. :-))
Nej Men sengen bliver en dobbelt seng på 180x 200 cm plus det løse.
der kommer 2 boksmadrasser i som skal ligge på et par skinner, så udluftningen skulle være iorden
Hej kan se du har redigeret din tækst og fået mål på fint.
Kom i tanke på at jeg for nogle år siden lavede et sengemiljø ud af spåndplade og lægter som var skruet og limet sammen som en kaneseng med stort hovedgærde med radio lamper og fast senge bord i hver side.
Istædet for at male den limede og stiftede jeg noget tyndt velour gulvtæppe på de synlige flader.
Det blev ret hyggeligt og veldig flodt, havde mange dejlige timer i den og den kunne enda også bruges til at sove i. Smil.
Håber det var en ide du måske kunne bruge lidt mere seriøs end den sidste undskyld.

Venlig hilsen Fussi.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også