bremse kaliber sidder fast..!

Jeg står med et akut problem - Jeg er ved at skifte bremseklodser bagpå (skivebremser) og ville trykke kaliberen tilbage, så der kunne bliver plads til de nye klodser.. MEN kaliberen VIL IKKE tilbage igen... Jeg har mast med en rimelig stor skruetvinge (jeg tog til..) men ligemeget hjælper det - den er ikke rokket en millimeter!
Jeg kan nemt dreje kaliberen rundt med en rørtang og den viser ikke tegn på rust under gummimanchetten.

Skal man løsne et eller andet for at få den sk... kaliber tilbage mon?? confused

Jeg kan måle den til at mangle ca. 8-10 mm. i at give plads til de nye klodser

Bilen er en Citoen Picasso HDI 1,6 diesel fra 2005....

Håber på et hurtigt svar

Lars

Mange hilsner
Polite
 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er fordi den skal skrues tilbage for at justere håndbremsen. Men hvis du har klemt den ind med en rørtang er der fare for atden har taget skade indeni.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej
Du skruer stemplet ind med et stykke specialværktøj til formålet, men da du sikkert ikke har et sådant, kan du bruge en polygriptang.
Du tager fat om stemplet med tangen og drejer det med uret, samtidig med du trykker det ind.
Pas på med ikke at beskadige gummipakringen
Mvh autoole
husklige på de modeler sider der en bolt med en cobber skive under antagelig med en 13 ellern14 nøgle der passer på under den sider der en unbrako/torx bolt der skal skrues ud ad og senere bruges til at justere håndbremse trækket med
den bolt skal skrues til bage lidt tryk på polygrip tangen og skru tilbage så skulle det kunne lykkes husk at den chekke glide bolte at kaliberen skal kunne glide let side vejs
Tak - det er lykkedes smile
Jeg pressede let med en skrutvinge og drejede kaliberen med en polygrip tang - ind i mellem spændte jeg langsomt skruetvingen.
Nr. 2 hjul tog blot 20 min. så var det klaret.

Mange hilsner
Polite
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis