Skoda Felicia Bagklap

Hejsa
Ville lige høre om der var nogen der kunne fortælle mig om:

Bagklappen fra en Skoda felicia combi er den samme, som den der sidder på personvognen. De ligner meget hinanden når man står, og kigger på dem, men er de ens?

Grunden til dette indlæg er, at min bagklap desværre ruster. Jeg pillede pladen af ind til bagrudeviskeren, og der fik jeg syn for sagen.

Har nogen et godt råd til, noget der kan smøres på for at bremse rusten. Hvordan forhindre man vandet i at trænge ind?

Skoda Felicia Combi lx, 1.6mpi, 1997
På forhånd mange tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spørg en hugger.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Det siges at du skal give bagruden en tur hele vejen rundt med klar silicone inde under gummilisten.

Det sagde skoda i Roskilde engang da jeg spurgte. Jeg har bare aldrig fået det gjort, og min ruster også.

Helvedes, der var 6 år på bagklappen, det fandt jeg bare først ud af efter 6 et halvt år efter jeg havde fået den.

Måske dinitrol kan hjælpe.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra adoks

Hejsa
Ville lige høre om der var nogen der kunne fortælle mig om:

Bagklappen fra en Skoda felicia combi er den samme, som den der sidder på personvognen. De ligner meget hinanden når man står, og kigger på dem, men er de ens?

Grunden til dette indlæg er, at min bagklap desværre ruster. Jeg pillede pladen af ind til bagrudeviskeren, og der fik jeg syn for sagen.

Har nogen et godt råd til, noget der kan smøres på for at bremse rusten. Hvordan forhindre man vandet i at trænge ind?

Skoda Felicia Combi lx, 1.6mpi, 1997
På forhånd mange tak.

Du skal tætne rundt om ruden, det nedsætter hastigheden hvorpå idin klap ruster. Men det stopper det ikke. Så skal du få fat i noget meget tynd rustbeskyttelse , skrue spoileren af der sidder over ruden, lukke klappen, og så rust beskytte ind igennem huller i toppen. Så løber beskyttelsen samme vej som vandet der kommer ind der.

Feliciaens bagklap er lavet på en meget træls måde, så stoppe rustangreb tror jeg bliver meget svært. Jeg er udlært ved Skoda og har selv en felicia og arbejder nu mrd undervognebehandling, og det har ikke lykkes mig at stoppe rust i min bagklap men jeg har bremset det meget.
Håber det kan hjælpe dig.


Mange tak for hjælpen. Det giver lidt flere muligheder, at arbejde med. smile smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis