Gør gasbetonvæg tykkere

Jeg har en mur som vertikalt halvvejs deler min stue og køkken. Muren er af gas-beton og er 7 cm tyk.

Jeg synes at muren ser lidt for tynd eller skinger ud, og kunne godt tænke mig at gøre den lidt tykkere. Hvordan kan det gøres med den bedste resultat?

Jeg havde forstillet mig at smide en gipsplade (120mm) på hver side af muren, og skrue dem fast i væggen. Er det overhovedet realistisk, eller er der bedre metoder?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det var da en mulighed, jeg tror nok jeg ville benytte fibergips (fermacell) f.eks 15 mm

Du kunne så evt. skrue en skrue hele vejen igennem så du ikke behøver at mede med rawplugs osv. find bare nogle gode lange skruer det gør intet at de stikker ud på bagsiden, spidserne fjerne du med en vinkelsliber bagefter

Venlig hilsen

Klaus
fermacell som der er nævnt af spotvvs , er lidt bedre , men koster også lidt mere
om du vælger fermacell eller gips , begge kan bruges , så det er op til dig selv
du skal lime den op med monteringslim , lim i siksakmønster over hele pladen med 20 cm mellemrum og en streg langs kanten
bruger du den gode lim , er det nik at sætte et par kiler under hjørnerne i bunden for ar styre den til limen er tør
men bruger du den billige ( kan sagtens holde ) bliver du nød til at sætte nogle få skruer i til at styre da den ikke klæber så godt med det samme

bedst at undgå at skruge den fast , da pladen nemt bliver ujævn hvis der er lidt skævheder i gasbetonvæggen , det undgår du med lim
Hvis du vil have mere på end 2x12mm, kan du sætte en træ ramme på siderne, der er sat fast som Klaus skriver.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Citat fra bredker

fermacell som der er nævnt af spotvvs , er lidt bedre , men koster også lidt mere
om du vælger fermacell eller gips , begge kan bruges , så det er op til dig selv
du skal lime den op med monteringslim , lim i siksakmønster over hele pladen med 20 cm mellemrum og en streg langs kanten
bruger du den gode lim , er det nik at sætte et par kiler under hjørnerne i bunden for ar styre den til limen er tør
men bruger du den billige ( kan sagtens holde ) bliver du nød til at sætte nogle få skruer i til at styre da den ikke klæber så godt med det samme

bedst at undgå at skruge den fast , da pladen nemt bliver ujævn hvis der er lidt skævheder i gasbetonvæggen , det undgår du med lim


Tak for indlæggene....

Hvad hedder det lim jeg evt. skal bruge? Er det "Fermacell Klæbefuge"?
det hedder montage lim

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

det kommer an på hvilket fabrikat du får fat i , nogle firmaer kalder det montagelim , andre kalder det monteringslim og så er der nogle der også kalder det sætlim
de er alle 3 navne det samme produkt
og alt efter hvilket du køber , kan de dyre mærker for det meste klæbe så godt med det samme at de kun kræver lidt støtte mens det tøre , hvor de billige skal støttes noget mere , men de kan alle holde når de først er tøret igennem
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis